Gå til innhold

Trimming

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

Har en helt orgianal Volvo 940 b230fk.. Er det bare og sette på chip. Må jeg bytte noe annet.. Hva vil dette koste eventuelt. pris på deler som trengs, justeres turbotrykket automatisk ved bytte av hjerne? Mange hk vil jeg få ved å bare bytte hjerne??

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en helt orgianal Volvo 940 b230fk.. Er det bare og sette på chip. Må jeg bytte noe annet.. Hva vil dette koste eventuelt. pris på deler som trengs, justeres turbotrykket automatisk ved bytte av hjerne? Mange hk vil jeg få ved å bare bytte hjerne??

 

Du chipper bare Drivstoff-delen. Tenningen chippes normalt ikke ved lett trim. Kjører selv med Viking Eco-chip. Den kom for noen år tilbake på 918 nkr inkl porto bestilt fra vikingchip i Sverige. Den holder til opptil 1 bar.

Har prøvd TurboXS sin High performance boost controller, som er en resirkulerende dump, men synes det ble litt styrete å innjustere. Bruker nå BSR sin 0,8 Bar trykklokke til WG. Det er bare "plug and play".

Husk å bestille ny festebrakett når en bestiller ny klokke...

Kjører "pyse-lading" på ca 0,7 bar nå om vinteren. Synes det holder bra nå når luften ute er så rå og kald:)

 

Bjarte

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder den mini turboen i fk en lenge med en sånn chip da? Har tenkt og gjøre det samme men er litt i tvil.

 

Den er vel ikke noe mer mini enn i fulltrykkeren FT.

Det kommer vel an på hvor langt du vil dra det.

Begynner du med ny/større turbo er det fort andre ting som må gjøres for at ting skal gå bra. Det ligger mye bra om dette på FAQ på svenske 940-klubben.

Trimmingen som nevnt over koster ikke mer enn maks 3000 og gir mye gøy.

Om bilen er original bør vel andre ting gjøres også. Dempere, fjører og nye krengestag er nesten nødvendig.

Disse tingene er forresten en større oppgradering av bilen enn trimmingen er...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold dere uansett under 1 kilo ladetrykk på slike FK(og ft) turboer... også kallt Mitsubishi TD04H-13C. Over dette spiser turboen seg selv opp mye raskere enn normalt, og den interne orginale dumpventilen begynner å si takk for seg etter 10-15000 km.

 

Oppsettet som B230FT nevnte, er et fint oppsett med en meget kjørbar motor og tett oppimot 200hk.

Det er derimot NM man skårer best på, og 310nm+ er ikkeno stort problem med 0,8-1kilo ladetrykk og en Chip.

 

Viking EcoMax er å foretrekke, da EcoTrim er for opp til 0,8 bar only... over dette kan du få tenningsbank, og da er det surt å kaste ut 1500kr til for en "litt" bedre chip.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesjöfors settene var rimelige før i hvertfall...

 

Kjører med dette selv. Senker 40 mm, og er veldig bra. Tror jeg betalte ca 14-1500 kr for 3 år siden.

Pass på å få med TUV-papirer, da du kan trenge disse om BT spør. Har dog selv heldigvis ikke hatt behov for dette. Lesjöfors tidligere ikke hadde ferdig TUV-papirene, men kvaliteten er veldig bra.

Problemer med BT oppstår stort sett når man kutter fjørene for å få lavere bil.

Mener man heller burde gå for knallharde foringer i stedet for å korte fjører.

 

Synes bytting til grovere krengestag utgjorde største forskjellen i kjøreegenskaper. Helt utrolig hvor mye bedre bilen går i sving med 23mm foran og 21 (eller var det 19?) bak.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har et nr. man kan nå "turboperformance" på? bare send det på en pm til meg.

 

http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm

 

Kjetil, tlf; 917 83 787

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kapper jo fjørene for utseendet...

 

Er vel egentlig klar over det...

Hoppet over det da jeg mener det er tull.

Alle burde sjekke opp Greensilver sin ombygde 745, så ser man hva som ser bra ut...

 

Men det er klart, For de som skal trille rundt bensern i en steinhard bil full av damer med 5*12" i bagasjen for så å sleppe ut alt trykk med pop-off med horn, så er sikkert kappa fjører tøft. (ja jeg vet, litt dissing, men klarte ikke la være:))

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår