biohazard Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Har en helt orgianal Volvo 940 b230fk.. Er det bare og sette på chip. Må jeg bytte noe annet.. Hva vil dette koste eventuelt. pris på deler som trengs, justeres turbotrykket automatisk ved bytte av hjerne? Mange hk vil jeg få ved å bare bytte hjerne?? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 chip fra viking chip (turboperformance på 240 forumet skaffer) pluss ny wg aktuator, enten fra samme mann, eller bare bestill fra bsrab.se / autopower.no kommer vel på drøyt 3k tilsammans, bytt kam (A kam er fin) til 2-500,- så har du en grei motor med fint drag og ca 200hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Har en helt orgianal Volvo 940 b230fk.. Er det bare og sette på chip. Må jeg bytte noe annet.. Hva vil dette koste eventuelt. pris på deler som trengs, justeres turbotrykket automatisk ved bytte av hjerne? Mange hk vil jeg få ved å bare bytte hjerne?? Du chipper bare Drivstoff-delen. Tenningen chippes normalt ikke ved lett trim. Kjører selv med Viking Eco-chip. Den kom for noen år tilbake på 918 nkr inkl porto bestilt fra vikingchip i Sverige. Den holder til opptil 1 bar. Har prøvd TurboXS sin High performance boost controller, som er en resirkulerende dump, men synes det ble litt styrete å innjustere. Bruker nå BSR sin 0,8 Bar trykklokke til WG. Det er bare "plug and play". Husk å bestille ny festebrakett når en bestiller ny klokke... Kjører "pyse-lading" på ca 0,7 bar nå om vinteren. Synes det holder bra nå når luften ute er så rå og kald:) Bjarte Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 holder den mini turboen i fk en lenge med en sånn chip da? Har tenkt og gjøre det samme men er litt i tvil. Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 holder den mini turboen i fk en lenge med en sånn chip da? Har tenkt og gjøre det samme men er litt i tvil. Den er vel ikke noe mer mini enn i fulltrykkeren FT. Det kommer vel an på hvor langt du vil dra det. Begynner du med ny/større turbo er det fort andre ting som må gjøres for at ting skal gå bra. Det ligger mye bra om dette på FAQ på svenske 940-klubben. Trimmingen som nevnt over koster ikke mer enn maks 3000 og gir mye gøy. Om bilen er original bør vel andre ting gjøres også. Dempere, fjører og nye krengestag er nesten nødvendig. Disse tingene er forresten en større oppgradering av bilen enn trimmingen er... Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 hold dere uansett under 1 kilo ladetrykk på slike FK(og ft) turboer... også kallt Mitsubishi TD04H-13C. Over dette spiser turboen seg selv opp mye raskere enn normalt, og den interne orginale dumpventilen begynner å si takk for seg etter 10-15000 km. Oppsettet som B230FT nevnte, er et fint oppsett med en meget kjørbar motor og tett oppimot 200hk. Det er derimot NM man skårer best på, og 310nm+ er ikkeno stort problem med 0,8-1kilo ladetrykk og en Chip. Viking EcoMax er å foretrekke, da EcoTrim er for opp til 0,8 bar only... over dette kan du få tenningsbank, og da er det surt å kaste ut 1500kr til for en "litt" bedre chip. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Tror jeg skal gjøre det. Det er vel ikke mye komplisert når noen sier plug and play:driving Sorry litt ot, men er det noen som vet om et godt senkesett som ikke koster ræva? Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Viking EcoMax er å foretrekke, da EcoTrim er for opp til 0,8 bar only... over dette kan du få tenningsbank. 0,8 bar stemmer. Bommet litt på dette over. Takker for korrigeringen:) Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Tror jeg skal gjøre det. Det er vel ikke mye komplisert når noen sier plug and play:driving Sorry litt ot, men er det noen som vet om et godt senkesett som ikke koster ræva? Lesjöfors settene var rimelige før i hvertfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Lesjöfors settene var rimelige før i hvertfall... Kjører med dette selv. Senker 40 mm, og er veldig bra. Tror jeg betalte ca 14-1500 kr for 3 år siden. Pass på å få med TUV-papirer, da du kan trenge disse om BT spør. Har dog selv heldigvis ikke hatt behov for dette. Lesjöfors tidligere ikke hadde ferdig TUV-papirene, men kvaliteten er veldig bra. Problemer med BT oppstår stort sett når man kutter fjørene for å få lavere bil. Mener man heller burde gå for knallharde foringer i stedet for å korte fjører. Synes bytting til grovere krengestag utgjorde største forskjellen i kjøreegenskaper. Helt utrolig hvor mye bedre bilen går i sving med 23mm foran og 21 (eller var det 19?) bak. Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Problemer med BT oppstår stort sett når man kutter fjørene for å få lavere bil.Mener man heller burde gå for knallharde foringer i stedet for å korte fjører. De fleste kapper jo fjørene for utseendet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Er det noen som har et nr. man kan nå "turboperformance" på? bare send det på en pm til meg. Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Er det noen som har et nr. man kan nå "turboperformance" på? bare send det på en pm til meg. http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm Kjetil, tlf; 917 83 787 Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 De fleste kapper jo fjørene for utseendet... Er vel egentlig klar over det... Hoppet over det da jeg mener det er tull. Alle burde sjekke opp Greensilver sin ombygde 745, så ser man hva som ser bra ut... Men det er klart, For de som skal trille rundt bensern i en steinhard bil full av damer med 5*12" i bagasjen for så å sleppe ut alt trykk med pop-off med horn, så er sikkert kappa fjører tøft. (ja jeg vet, litt dissing, men klarte ikke la være:)) Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Da var bilen trimmet. Vikingchip, ny trykklokke til WG, JT eksos og luft filter. Turboen lader rundt 0,9 bar. Må si jeg er meget overasket over hvor godt den går. Eneste jeg kan klage på er at dynamo reima røyk her om dagen og jeg kan ikke kjøpe ny før i morgen:driving :thumb Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.