Gå til innhold

Hjelp til valg av stor bilstereo

Ranger emnet


CV-Gunnar

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke si at Kinetik HC2400 er et dårlig batteri, men til dette oppsettet ser jeg faktisk ikke behov for noe annet enn et Kinetik HC2000 utifra strømtrekket som en 2500 fra Orin vil kreve.

At dette skal monteres i bagasjen er jeg derimot fullstendig enig i.

 

 

Mvh

Pål

 

Så det er ikke verdt 400 kr ekstra å kjøpe HC2400?

Skal se om jeg finner en litt heftig 4 kanaler også på bruktmarkedet, trekker vel litt strøm den også.

Er det ikke slik at jo større jo bedre? Har lite peiling på dette jeg..:)

Trenger jeg kondensatorer til dette?

CV! Stroker PRO 15

Rockford Fosgate T40001BD

Kinetik HC2400

Club 140dB+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen :) Håper du trives så langt! ;)

 

Når du har batteri nærmest oppå forsterkeren er kondensator unødvendig!

Siden du skal ha batteriet bak må du huske å være nøye med å legge opp god kabel både fra + og - til dette. :)

 

Jeg tror du burde titte på tipset til Terminator: demping!! Dette er veldig viktig og du vil få MYE bedre lyd ut av både basser og frontsett! Du har helt sikkert stått på fortauet også har det kommet en råner forbi som spiller så mye at colaen i handa di rister!

Tenk deg om du klarer å holde 95% av denne musikken inni bilen! Da blir det mye lyd da! ;)

Andre som skjer når du demper er at du får bort mye av den metalliske lyden, og du vil få mye renere og penere lyd! :)

 

Hvis du bestemmer deg for at dette ikke var så dumt, og lurer på hva du skal bruke vil nok BrownBread være det folk roper høyest om ;)

http://installbay.no/ <-Mye til selve bygge-prosessen! (inkludert BB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen :) Håper du trives så langt! ;)

 

Når du har batteri nærmest oppå forsterkeren er kondensator unødvendig!

Siden du skal ha batteriet bak må du huske å være nøye med å legge opp god kabel både fra + og - til dette. :)

 

Jeg tror du burde titte på tipset til Terminator: demping!! Dette er veldig viktig og du vil få MYE bedre lyd ut av både basser og frontsett! Du har helt sikkert stått på fortauet også har det kommet en råner forbi som spiller så mye at colaen i handa di rister!

Tenk deg om du klarer å holde 95% av denne musikken inni bilen! Da blir det mye lyd da! ;)

Andre som skjer når du demper er at du får bort mye av den metalliske lyden, og du vil få mye renere og penere lyd! :)

 

Hvis du bestemmer deg for at dette ikke var så dumt, og lurer på hva du skal bruke vil nok BrownBread være det folk roper høyest om ;)

http://installbay.no/ <-Mye til selve bygge-prosessen! (inkludert BB)

 

Jo takk for det:) Trives veldig godt her inne! Lærer veldig mye:)

 

Fant ikke BrownBread inne på den sida jeg:S

Har også sett litt på Pyle mats http://www.megabillig.no/index.php?page=prod_list&cat1=1&cat2=105

 

fungerer de bra? Vil helst ikke kjøpe noe som er svindyrt:)

 

Så har jeg sett på en JBL 4 kanals forsterker til frontsett og eventuelle 6x9"

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=1888

Noen som har erfart noe fra denne?

 

Takk for svar:)

CV! Stroker PRO 15

Rockford Fosgate T40001BD

Kinetik HC2400

Club 140dB+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår