Gå til innhold

Veivakselføler bytte (Vectra A 16V)

Ranger emnet

Gading

Anbefalte innlegg

Hei !

Fått en feilkode på veivakselføleren, så regner med den må byttes.. Selve delen ligger på 1400 kroner på Opel.. Det vil ta en times tid å bytte sier de...

Motoren min er en 16V Ecotech.. Er vel en X20XEV om jeg ikke tar helt feil..

Har en veivakselføler fra en C30XE liggende, kan denne passe? (tviler på det, men må forsikre meg) :p

Lite gira på å punge ut så mye for dette.. Noen som har gjort dette selv? Evt. vet om dette er en inviklet operasjon?

Takknemmelig for svar her :)

95 Vectra 2.0 16V CDX

90 Calibra 16V - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du feilkode på veivakselføleren mens motoren står, eller er i gang? Det er vanlig å få feilkode på veivakselføleren hvis man leser av feilkoder mens bilen ikke er i gang...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Opel Ålesund som tok diagnosen, så ja.. Regner med den er pålitelig !

Motoren rykker og napper noe helt ekstremt når lampa lyser... Så det er ingen tvil..

Noen som har gjort dette selv, som har noen gode tips å komme med? Eller har en nogen lunde fin en som de vil selge billig?

95 Vectra 2.0 16V CDX

90 Calibra 16V - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner. Det jeg nevnte gjelder vel helst hvis man leser av feilkoder selv. ;)

Du kan jo høre med Blomdal om de har en veivakselføler liggende, men det er jo en vurdering du må ta om du vil satse på en billig brukt som kanskje må skiftes etter en stund, eller en ny dyr en som kanskje varer lenge...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider