Gå til innhold

Leverer Simons effektanlegg grom lyd ? Verdt 3300kr til A3?

Ranger emnet

exmith

Anbefalte innlegg

Hei.

Var nettop å bestilte Simons Effektanlegg til a3 1.6 1998mod hos bilextra.

2,5" fra katalysator å ut, DTM lyddemper.

3300kr ca.

041hrho9.jpg

Så snakka jeg nettop med en å han sa det var elendig lyd i det. Å sa det rustet fort. Søkt litt på forumet men fant lite..

Så bør jeg avbestille? Da må jeg gjøre det innen imorgen tili.

Har lett over alt til komplett effektanlegg til a3 til en grei pris, men det er ikke så mye å velge mellom etter hva jeg har funnet.

Har noen prøvd det ? Lager det dårlig lyd? Har bestilt dette pga skal ha en grom lyd & at det er pent å se til.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Simons er jo ikke topp kvalitet, men billig - som med så mye annet får man det man betaler for, men tror du skal lete litt for å finne tilsvarende eksosanlegg til den prisen. Er det ikke rustfritt stål så er Simons jo kjent for å ruste, men hvis du legger noen lag varmebestandig lakk utenpå før du monterer så burde det holde en god stund lenger. Det står Simons anlegg på gamlebilen min, og lyden er helt grei.

Alternativene er vel å lage et anlegg selv eller bestille noe fra utlandet, men lager du selv er det litt arbeid, og bestiller du fra utlandet blir det for like dyrt som å kjøpe i Norge...

Skal du ha noe billig som lager lyd, gå for Simons, men legg på lakk. Skal du ha noe som holder i mange år og lager fet lyd, kjøp et dyrere effektanlegg i rustfritt stål...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden kommer fra det indre. pottene bare demper den :D

Uans. Bruker å bli mye penere lyd enn originalt hvertfall. Jeg er veldig fornøyd.

Rust er en anna sak. Ikke topp kvalitet, men så koster det da mye mindre enn andre effektanlegg også. Ferrita er et bra alternativ med bra kvalitet, men prisen er høy.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden kommer fra det indre. pottene bare demper den :D

Uans. Bruker å bli mye penere lyd enn originalt hvertfall. Jeg er veldig fornøyd.

Rust er en anna sak. Ikke topp kvalitet, men så koster det da mye mindre enn andre effektanlegg også. Ferrita er et bra alternativ med bra kvalitet, men prisen er høy.

Kjører uten lyddemper nå, deilig grom lyd, litt sånn kvass av & til, men kjøper ikke et effektanlegg om det er 'noe' bedre lyd en orginalt, da hiver jeg heller på orginalt igjen, for orginalt er jo = lydløst. Må være grom lyd :P om du er med på tanken ;)

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du tenke på at et effektanlegg ikke bare skal låte da, at det virkelig er effekt økning i anlegget!

De fleste seriøse eksosfirmaer holder seg så nærme bilen orginale lydnivå pga lover og regler.

Simons ruster ja, men holder ei stønn.

Legger du i litt mer i feks Ferrita får du rustfritt og et eksosanlegg der de har benka en orginal bil med deres eksos for best mulig resultat

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du tenke på at et effektanlegg ikke bare skal låte da, at det virkelig er effekt økning i anlegget!

De fleste seriøse eksosfirmaer holder seg så nærme bilen orginale lydnivå pga lover og regler.

Simons ruster ja, men holder ei stønn.

Legger du i litt mer i feks Ferrita får du rustfritt og et eksosanlegg der de har benka en orginal bil med deres eksos for best mulig resultat

Hva med Remus? Koster ca 4000 for effektanlegg, er vell mer lyd i det ?

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp simons, fjern mellompotta å ta på varmebestandig lakk :P

rør du kjøpe laust MÅ behandlast, rusta myykje raskare enn effektanlegget skjøl om det er simons begge delene..

Hørt at den mellom potta ikke demper lyden no serlig ?

Men om jeg fjerner den, får jeg det ikke godkjent da?

Det som er intressant, er om effektanlegget uten store inngrep lager grom lyd ? Leser på VAG forumet å det er forskjellige påstander..

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde simons på 323fen jeg hadde.

Ble mye gromere lyd i den ja. Ikke noe overdrevet, men bra:)

Off, blir forvirra, har å tenke på til i morgen tili :(

Noen sier det er som orginal eksos, noen sier det er LITT mer sportslig lyd, noen sier det er en grom fet lyd..

Å at det ruster driter jeg i, lakkerer med varmelakk, skal kun ha bilen i 1-2 år så.

Mn det er den lyden, jeg har jo 1.6motor og, så jeg er usikker =/

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider