Gå til innhold

Leverer Simons effektanlegg grom lyd ? Verdt 3300kr til A3?

Ranger emnet

exmith

Anbefalte innlegg

Har simons på 240ien om den er noe særlig sprekere er jeg usikker på, men den har en litt grover lyd enn den hadde med original anlegget.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det er lyden som er viktigst kommer du nok til å merke vesentlig forskjell på Simons anlegg uten mellompotte vs. originalt anlegg. Har du åpent luftfilter i tillegg kommer du til å få brombrom for pengene, men ikke forvent Ferrarri lyd fra et sånt eksosanlegg. ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slang det på en Corsa C 2001 mod med 1.2 liter...

Hørte ikke noe særlig mere, men nå er ikke motoren så stor i utgangspunktet, og jeg tror det "effektanlegget" også skulle dekke støykrava til en 1.7diesel motor.

derrimot en kammerat med bora med V5'er har utrolig bra lyd i sin...

Jeg sitter med det intrykket av at Simons gir endel fetere lyd.

Når det gjelder rust skjønner jeg ikke hvor folk har det i fra, jeg har aldri sett et simonsanlegg ruste.

orginaleksosen til corollaen min derrimot, DET ruster.... Og den var ny i høst..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simons pluss åpent luftfilter på bilen min, det hjalp veldig, ganske grom lyd ved pådrag, men på vanlig kjøring er det nesten normalt..

Når det gjelder rust har jeg vært borti både 3 og 4 år gamle anlegg uten at jeg har sett noe spes rust på dem..

Men syns 3300 hørtes dyrt ut, bestillte mitt hos XtremeCar jeg, syns prisene der så litt mer fornuftig ut, om det er 1,6L utgaven du har

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen her har dårlig erfaring med Simmons..

Kan jo komme med mitt innlegg da..

Jeg hadde også 2,5" Simmons på min Calibra 16V.. Kjørte Uten kat., effekt annlegg hele veien..

Jeg var veldig fornøyd med dette !

Lyden var grom nok, hadde riktig nok litt annet småtjafs på motoren(særlig luftfilter hjelper) som hjalp litt på lyden, men hovedsakelig pga eff.anl. Merket tydelig at den ble litt kvassere også..

Rust var ikke noe problem på de 2 årene jeg hadde det vertfall.. Dersom du er litt påpasselig nå som det er vinter, og ikke parkerer bilen ute med ett 3 cm tykt sørpelag hengende på under pottene, men kanskje heller parkerer i garasje eller passer på å sjekke om det er fullt med snø/slapps, så tror jeg ikke det skal være noe stort problem !

Jeg kommer til å kjøpe Simmons igjen !

95 Vectra 2.0 16V CDX

90 Calibra 16V - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv simons på golfen.. hatt det der i over 2 år, og det har ikke rusta eller noe.. blei god lyd og.. ikke overdreven lyd..

har og lagt merke til at jo varmere bilen er, jo mer lyd lager eksos'n på'n! merkelig. men er da slik det er! ..

Akkurat slikt er mitt å! Etter at både motor og anlegg er godt og varmt putrer det å freser godt baki der... Men ellers på vanlig tomgang hører man jo at lyden er en del dypere enn orginalt da, men jeg må si jeg ble skuffa over lyden første gang jeg startet opp bilen etter montering..Nå har det stått på et halvt år, og lyden nå er mye finere enn den var da anlegget var nytt...Passformen var også helt perfekt..Står forøvrig på en Ford Sierra DOHC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir mest trolig fornøyd iallefall:) Det med at lyden blir bedre og bedre er også sant, slet med en slik dunkelyd når jeg rygga til å begynne med når bilen var kald, den har kommet bort og lyden når bilen er varm er blitt mye fetere enn rett etter jeg monterte..

Og som sagt tidligere, lyden på kald motor og eksosanlegg er nesten som orginalt

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir mest trolig fornøyd iallefall:) Det med at lyden blir bedre og bedre er også sant, slet med en slik dunkelyd når jeg rygga til å begynne med når bilen var kald, den har kommet bort og lyden når bilen er varm er blitt mye fetere enn rett etter jeg monterte..

Og som sagt tidligere, lyden på kald motor og eksosanlegg er nesten som orginalt

Kunne ikke sagt det bedre selv....hehe:) Men som sagt, ikke forvent deg noe særlig når du starter den for første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm har nå fått montert det, men bakpotta henger ganske lagt under orginalfangeren, ser helt domt ut, skal det være slik ? Tar i hele tiden. Lyden er nesten som orginal, 'litt' grommere, skulle gjerne vert litt mer gromlyd, men håper det blir bedre etter hvert.

Men det med at potta henger langt nedforbi orginalfangeren(ca 6cm), kan jeg klage på det å få tilsendt en ny potte med bedre feste?

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm har nå fått montert det, men bakpotta henger ganske lagt under orginalfangeren, ser helt domt ut, skal det være slik ? Tar i hele tiden. Lyden er nesten som orginal, 'litt' grommere, skulle gjerne vert litt mer gromlyd, men håper det blir bedre etter hvert.

Men det med at potta henger langt nedforbi orginalfangeren(ca 6cm), kan jeg klage på det å få tilsendt en ny potte med bedre feste?

Sikker på at du har montert alt helt rett da? Ville sjekket over en gang til...Skal vel ikke være sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust skal ikke være noe problem, de har gjennomrustingsgaranti.

I manualen til mitt sto det at anlegget fort ville bli brunt, men at den rusten ble et slags beskyttende lag mot videre opptæring.

Så under bilen her om dagen, og det var nesten ikke en rustflekk å se på det.

Lyden min har vært som både original eksos, litt mer sportslig og "grom fet lyd".

Jeg regner med at det er dempematerialet som brenner sakte opp ved bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider