Gå til innhold

Skal ha 16v topp på en B230et. Hva gjør man med fordeleren?

Ranger emnet


Turbo 245

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går også ann å kappe hull i torpedo og sveise ei kasse der, ser fult ut hvis du senere bygger noe annet eller av en eller annen grunn fjerner fordeleren...

Kan gjøre som svettiga preben sier, eller hvis bygger seriøst så kjører du jo wastespark tenning, altså fordelerløs tenning...

Grunnen til å skaffe nyere F/FT blokk eller ei b23et blokk er at trøsten på veiva sitter i bakkant, det tåler mere.. Kan ikke gi en vitenskapelig forklaring, men det er i allefall stabilere ved høyere effekter...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wastespark tenning er jo ett programerbart tenningssystem i dette tilfellet...

Selve dutten koster vel typ en høvding fra bosch eller noe, sett de til salgs for det i allefall.. Men må ha mye mere.. Hva er planene for motor a? Skal du liksom ha 16v fordi du ikke får mere effekt med 8v eller bare for å ha det?

For jeg tror du må gå over til datasprut, som i de fleste tilfellerinneholder wastespark tenning. Tror ikke 16V går med motronic eller jetronic for 8v motor.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal ha rare effekten så kjør 8v, en 531 topp som er kosa litt med henger med lenge, folk som har bremsa både 5-6-700hk med døm...

Og BCB vet hva døm snakker om? Mener at poffs nevnte noe om at 16v hadde annet tenningstidspunkt en gang, jeg vurderte det på min.

Hvis du kjører med en K kam, chips, større turbo og alt som hører med (eksos, filter, IC osv) så går den nok greit... Mye jobb å køle sammen 16v...

Du får mere effekt av det enn bare en 16v topp.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du på større dyser må du bruke LMM fra en BMW mener jeg, og sette volvo elektronikken i den, eller om døm spenner opp fjøra til klaffen.. Er klart en fordel med større dyser, mere sås...

Justerbart kamdrev er jo en fordel, får juster kammen bedre, får nesten se om noen av døm som har det kommer med innspill

Turboen ja, hva for noen effekt satser du på? Kommer ann på hva du ønsker, T3n du har, evt en turbo fra escort cosworth (t34) for å spare noen kroner kontra å kjøpe en ny...

Men sats på å bytte råder også, sett i nytype råder nyere enn 89. Så ikke du får en råde ut av blokka.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei volvo-r-sport i effekt tenkkte jeg rundt ca 500-600 hk.

vordan er det å bruke en kkk 27 turbo eller en garret t04e.?

jeg har 3" anleg og åpent filter+at jeg har en chip jeg skal

montere.kjörer med orginal intercooler den bör vel byttest?

så skal jeg kjöpe veiv staker fra kg trimning men jeg har b230f

veiv staker er di bra..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha den effekten så må du nok bytte ganske mye på den motoren der... og generelt på bilen... Chips kommer du ikke så langt med...

Har ikke vurdert en mere normal motor som kan brukes langs veien?

Husk at det er bedre med 300 kjørbare enn 400hk@7500rpm.

Og drivverket må kostes på endel kroner for å holde...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår