Gå til innhold

Skal ha 16v topp på en B230et. Hva gjør man med fordeleren?

Ranger emnet

Turbo 245

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei Gulbrandsen_Racing har tenkt på datasprut men syns det er litt

dyrt da.er det noen som har noen brukt datasprut. vet du va en

megasquirt blir i pris med alt man trenger da. er det mye arbeit å kobble en

datasprut da..??

Hvis du synes datasprut er dyrt, så kan du ihvertfall glemme 5-600Hk..

Jeg har gjort det meste selv på en 600Hk motor, og kan love deg at det ikke er billig, passert 80K for lenge siden om jeg skal regne med alt, og da er det ikke snakk om de råeste delene på markedet...

Da er det kun snakk om motoren, og ikke bensinsystem, drivverk, og det dette medfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på turboperformanceclub.com er noen med MS der. Finnes vel også ett 5-600 hesters prosjekt, på MS.

Og Turbo_245, ett lite tips: Se igjennom innleggene dine før du legger de ut, lag litt mellomrom/linjeskift og slikt. Lettere å lese. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.p-bjorck.se har satt MS på en 16v volvo turbomaskin med ett rent bra resultat... Vet ikke om haltech har innebygd tenning jeg?

Men skal du bygge en litt småvass turbomaskin så tror jeg penger er første prio, ingen vits med masse effekt hvis du bare blåser pakninger, brenner ringer og knekker råder. Da er jo halve gleden borte, skal kunne brukes uten å gå i stykker.. Samme gjelder gir og bakaksel, må være dimensjonert for effekten du har... Er ikke så moro å sitte å være nervøs for at kassa tar kvelden hele tia heller.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b234 blokka har jo oljepumpa utvendig bla, masser reimer og styr.. Er noen bilder av en sånn motor på http://www.boost242.se

Mange mener den er rass dårlig pga det, andre syns ikke det gjør noe.. Jeg er ikke noe fan av det siden den mister oljetrykket hvis reima ryker...

Få tak i en b23et bånndel eller en FT/FT bånn.

Har ikke vurdert VEMS a?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider