Gå til innhold

Mista bil-lappen, hva med mopedbil?

Ranger emnet

avz

Anbefalte innlegg

hva med å holde kjeft? slutt å gni ting inn, tro meg.. han forstår nok at han burde ha gjort noe anna akkurat da.

Kan ikke du slutte å bry deg da?

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

godt jobba mann! ;) hehe... har en kompis som mista lappen for litt sia.. han søkne om og få den igjen tidligre på grunn av at han trengte den i jobben. han fikk 2mnd avdratt på straffa ;) så du burde virkelig prøve det ;) lykke til!!

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med å slutte å bry seg på et forum er som om man slutter å poste. Jeg er ganske sikker på at du ikke kjører som en prest når du selv tror det er klar kontrollfri vei på landet.

*kremt, kremt* Jeg bor faktisk på en kontrollfri vei på landet, så ja, jeg gir litt på innimellom.. Men hadde jeg mista lappen (Ikke det at jeg har den), hadde jeg ihvertfall stått for hva jeg hadde gjort..:win

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd går fort, du har vel bare 3 mnd igjen.. Men, for all del, søk søk søk!

Men du mistet lappen for å ha forårsaket en ulykke? Eller var det noe mer seriøst?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt jobba mann! ;) hehe... har en kompis som mista lappen for litt sia.. han søkne om og få den igjen tidligre på grunn av at han trengte den i jobben. han fikk 2mnd avdratt på straffa ;) så du burde virkelig prøve det ;) lykke til!!

Takker. Bittelitt støtte gjør så godt:) Jeg håper også på å få ned tia uten lappen, jeg fikk bot på 5000 også, men de gjør meg ingenting som sagt.

4 mnd går fort, du har vel bare 3 mnd igjen.. Men, for all del, søk søk søk!

Men du mistet lappen for å ha forårsaket en ulykke? Eller var det noe mer seriøst?

Jeg var uheldig å kjørte på en fotgjenger som krysset veien og jeg er skråsikker på at han må ha gått utenfor overgangs-feltene. Fordi bilen min var godt passert de oppmerkede feltene og farta var ikke stor da jeg var på vei ut i/fra krysset.

Dessuten har ikke politet snakket med noen som var på stedet da ulykken skjedde, fordi de var opptatt på en annen uttrykning eller no. Til og med sykebilen hadde dratt før purken kom. De eneste de kan ha forholdt seg til er ambulanse-personell.

På sykehuset blei det tatt rønken-bilder og ingen brudd eller brist. De dro kom hjem samme kveld. Så et vanvittig hell i uhellet, sånn sett.

hva med å holde kjeft? slutt å gni ting inn, tro meg.. han forstår nok at han burde ha gjort noe anna akkurat da.

Trur disse ikke har vært innblanda med purken selv og er ellers verdensmestere både på veien og utenfor. Alltid noen som må slenge dritt for å heve seg selv over situasjonen. Enkelte folk greier å lage dårlig stemning uansett hvor de er henn, kanskje på tide å stille seg selv et spørsmål. Men nok av det. Måtte bare lette litt på det trykket også, er så mange steder på forum hvor noen bare må si noe. Var selv forberedt å få høre noe i denne tråden.

Beklager, delvis, all usakeligheta. Sakeligheten sparer jeg til retten;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt, kremt* Jeg bor faktisk på en kontrollfri vei på landet, så ja, jeg gir litt på innimellom.. Men hadde jeg mista lappen (Ikke det at jeg har den), hadde jeg ihvertfall stått for hva jeg hadde gjort..:win

han står jo for hva han gjorde... leste du kanskje noe som "politiet var helt på trynet... jeg gjorde ikkeno!" nei... bare litt frustrasjon over at han mistet den (noe som vi alle får den første mnd, men busskort er ikke så ille.. :D )

nå skal jeg bare å sitte å vente på tråden din spiritus der du mister lappen og hater politi og kontroller etc. etc. :sleeping

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av den diskusjon.

Fikk jo forelegget på onsdag og må poste det idag. Har prøvd å få tak i saksbehandler, men han er jo selvfølgelig i møter eller ikke tar telefon. Så min siste sjans til å få kontakt idag, ellers så, eller uansett har jeg igrunn tenkt til å ikke godta forelegget. Snakka med en annen x-politiadvokat som ambefalte meg å trekke samtykket for beslaget av lappen også, lurte på å legge det ved i samme brev.

I værste fall blir det de 4 månedene uten uansett..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men faktisk! Sjefen ringte stasjon idag for å finne ut av om jeg kan fortsette å kjøre på jobben på plassen da.

Gikk fett! Litt happy, men samtidig, føkk enda mindre å skylde på når det gjelder å få tilbake lappen da...hvis de kobler hvem de har sagt ja til...på en måte..

Jeg sendte i alle fall svaret på forelegget idag. Godtok det ikke, og håper på redusert straff. De har tross alt ikke avhørt noen i saken! Håper det går enkelt for seg med avhør på stasjon og ikke rettsak som jeg kan tape og må koste. Har absolutt nok hodebry om dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har saken min kommet opp. Kollegaen min som jeg satte opp som vitne har blitt kalt inn til freda'n.

Huff, jeg gruer meg, ass. Er ikke lagd for sånn sjiit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av den diskusjon.

Fikk jo forelegget på onsdag og må poste det idag. Har prøvd å få tak i saksbehandler, men han er jo selvfølgelig i møter eller ikke tar telefon. Så min siste sjans til å få kontakt idag, ellers så, eller uansett har jeg igrunn tenkt til å ikke godta forelegget. Snakka med en annen x-politiadvokat som ambefalte meg å trekke samtykket for beslaget av lappen også, lurte på å legge det ved i samme brev.

I værste fall blir det de 4 månedene uten uansett..?

det siste du må gjøre er nå ihvertfall å ikke godta inndragningen....

det at politijuristene sier det er fordi dem vet at de nødvendigvis ikke har en vanntett sak....

ta med deg en god advokat til saken så skal du se det kan hjelpe deg endel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det siste du må gjøre er nå ihvertfall å ikke godta inndragningen....

Så du anbefaler at man godtar inndragning? Trodde det kunne gjøre slik at saken tok vinter og vår?

Uansett, å treffe en fotgjenger er mye lettere enn man skulle tro. Jeg har ikke truffet noen, men det kunne jeg like gjerne ha gjort uten at man i det hele tatt burde klandret meg for dette.

Det er faktisk slik at løper en kar ut i veien helt uten forvarsel og man klarer å kjøre på vedkommende, ja da legges skylden på sjåføren. Så at du mistet lappen pga kollisjon med fotgjenger kan i mange tilfeller være en mildere forseelse enn å ligge 36km/t over fartsgrensen i en 80-sone.

Så det der "you`ve made your bed, now sleep in it" er crap. En sak har alltid to sider.

Kjører en derimot for fort bryter en konstant loven, og en må påregne å få bot/miste lappen. Men i 99% av tilfellene går det fint, og derfor gjør folk fortsatt over fartsgrensen, undertegnede inkludert, såfremt forholdene tillater dette.

Edit: Skrivefeil

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ingen feilfri kar men jeg synes det er viktig å passe meg der det er mye folk. men av og til kan det være vanskelig. syns det er JÆVLI dårlig gjort av politiet å ikke avhøre noen av de andre folka som var rundt. hvis de du kjørte på ikke gikk på fotgjengerfelt så har du ikke gjort noe galt..... da skadet de seg selv. men skjønner at det er vanskelig uten lappen. skjønner ikke hva jeg skulle gjort uten den nå som jeg er vant til å ha den. derfor mener jeg at det er viktig å være litt forsiktig. for jeg har ikke råd til å miste den, derfor gjør jeg det meste for å unngå det.. lykke til videre. lappen kommer tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider