Gå til innhold

motorbygget har startet for fullt!

Ranger emnet


caferacer

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke bruke tenningssystemet fra LH2.4 nei.

 

Bruk det fra en B230A eller E, det er enkel fordeler med tennmodul (hallgiver i fordeleren).

 

Jo du kan bruke VR giveren i MS, men megasquirt er jall i forhold til VEMS.

 

Kanskje litt rotete å finne fram dokumentasjon, men jeg fikk det til.. så det er bare å spørre.

 

Lett å kutte ut fordeleren med VEMS hvis du vil, forutsetter 60-2 svinghjul (fra LH2.4) eller hallgiver på kam+veiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bruke tenningssystemet fra LH2.4 nei.

 

Bruk det fra en B230A eller E, det er enkel fordeler med tennmodul (hallgiver i fordeleren).

 

Jo du kan bruke VR giveren i MS, men megasquirt er jall i forhold til VEMS.

 

Kanskje litt rotete å finne fram dokumentasjon, men jeg fikk det til.. så det er bare å spørre.

 

Lett å kutte ut fordeleren med VEMS hvis du vil, forutsetter 60-2 svinghjul (fra LH2.4) eller hallgiver på kam+veiv.

 

 

Det var da som svarte jeg solgte jo akkurat en sånn fordeler til volvo på røros!!

Ja den med hallgiveren er ikke det LH2.2 da?

Men mener du da å bruke tenningsboksen i 2,2 eller bruke hallgiver fordeler i vems?

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i LH2.2 tenning og fordeler (jo den har hall den og..)

 

Skal du bruke gassere så bruk A/E fordeler som tidligere nevnt (det er hallgiver og sluttsteg, aka. elektronisk tenning, ikke stift).

 

Å bruke hallgiveren i fordeleren til å kjøre inn på datasprut anbefales ikke da det er mye støy og dårlig signal som kommer fra den.

 

Jeg bruker LH2.4 fordeler (helt stum, samme som på B230K) og en enkel triggerløsning på veiva, 2 tapper 180 grader fra hverandre med en industri hallgiver.

 

Da styrer du tenninga via datasprutet, vil du kaste fordeleren kan du enkelt fikse en giver til på kammen.

 

Noe alla dette på veiva:

trigger_b20_fram_bak.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i LH2.2 tenning og fordeler (jo den har hall den og..)

 

Skal du bruke gassere så bruk A/E fordeler som tidligere nevnt (det er hallgiver og sluttsteg, aka. elektronisk tenning, ikke stift).

 

Å bruke hallgiveren i fordeleren til å kjøre inn på datasprut anbefales ikke da det er mye støy og dårlig signal som kommer fra den.

 

Jeg bruker LH2.4 fordeler (helt stum, samme som på B230K) og en enkel triggerløsning på veiva, 2 tapper 180 grader fra hverandre med en industri hallgiver.

 

Da styrer du tenninga via datasprutet, vil du kaste fordeleren kan du enkelt fikse en giver til på kammen.

 

Noe alla dette på veiva:

trigger_b20_fram_bak.jpg

 

 

Ja det er jo samme fordeleren som jeg har på f-motoren(stum)

Du har vel ikke tilfeldigvis et koblingsskjema?

Laget du hjulet selv?

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei jeg fikk tak i fordeler med hallgiver og tennmodul.

Har kjøpt to dobble 45webere.

Men jeg kommer ingen vei da motorblokk,ekstraktorgrenrør,innsug og kam er i sverige enda men det dukker vel opp neste uke!

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår