Gå til innhold

Sjekk liste for ombygging

Ranger emnet

sengst

Anbefalte innlegg

Er ganske ny på dette så jeg vet bare om at bremsene må være ventilerte fremme og bake noe mere enn det?

Og hva var det han duden på volvo forum norge hette?

Karsten torp?

1983 Volvo 240tic bensinsluk230at

Ved mørkets frembrudd skubbes de frem.

Starthjelpas disipler, fortauets menn.

politiets maskotter, bilbergernes venn.

BMW-gutta må berges igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare ventilerte skiver, om du skal ha mer enn 200hk/270nm(?).

ventilerte duger til 220hk/280nm

ingen andre krav.

v8 krever "gt-stag" og dieselfjærer (evnt senkefjærer, som er godkjente for diesel).

ps. ventilerte skiver har andre calipere enn solide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok får setten inn hos en kompis å gå gjennom først gleder meg som en unge til og få bilstein cs og lesjøfors på til sommern :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

der er no ventilerte bremser framme på den bilen, så denne får du godkjent opp til 220hk. avatar bilde var kjent:) tatt uta for garasja mi..

har lest gjøna noke av det du har skreve før.. og ser du er missfornøgde med motoren..ka problemer du har hadt da? var no litt kjipt..alt virka no ok den tida ej hadde den..bortsett ifra clutch, men den vart skifta før salg..

hørte du skulle bygge ny motor med 400hk?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vinterdekka me sprakk etter 2 veker med normal kjøring?..bjønder å få dårleg samvitighet her.. men var ikkje meininga å "lure" dej vist det føles slik..?:(

kankje du legge ut fleire bilder av go bilen? ha vore kjekt å sett..savner den litt..den var no veldig fin i lakken og alt når ej hadde den..og alt virket no bra..uten noen feilslag..uten om clutchen da..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare ventilerte skiver, om du skal ha mer enn 200hk/270nm(?).

ventilerte duger til 220hk/280nm

ingen andre krav.

v8 krever "gt-stag" og dieselfjærer (evnt senkefjærer, som er godkjente for diesel).

ps. ventilerte skiver har andre calipere enn solide.

hvor kan man få kjøpt godkjente senke fjærer til 240 diesel?

noen som vet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda bus Radiatoren var lekk den dagen den vart henta men ble bytta fort noen slanger som var morkne på varme register og toppen fikk varme kast plana og ordna orginal toppen så kjørte i 2 uker så svei ventilene seg fast.

Bytta til 531 topp nå skal begynne me bytting av innmat i motor og div for videre ekstrem trimm som de anti volvo folka her sier.... om ikkje den vart ramme skjeiv under parkeringa mi på lørdagen da... men ellersn en topp bil.... ja lakken skal beholdes i samme farge bare lakke opp igjen d som er skadd da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og clutchen er ikkje helt bra kan vare egen årsak d da

då må no du herja..for den var no splitter ny 740turbo clutch til B230ET som har 182hk orginalt, så den skulle no holde lenge med normal bruk..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda bus Radiatoren var lekk den dagen den vart henta men ble bytta fort noen slanger som var morkne på varme register og toppen fikk varme kast plana og ordna orginal toppen så kjørte i 2 uker så svei ventilene seg fast.

Bytta til 531 topp nå skal begynne me bytting av innmat i motor og div for videre ekstrem trimm som de anti volvo folka her sier.... om ikkje den vart ramme skjeiv under parkeringa mi på lørdagen da... men ellersn en topp bil.... ja lakken skal beholdes i samme farge bare lakke opp igjen d som er skadd da

hmm..merkli..må lage tråd da på motor-prosjektet..så en får fylle med:) også må du bli ferdig til drag race i ørsta som er i haust..så vi får kjøre mot kvarandre:) ha vore kjekt de..vist du ikkje har trekt dej?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..merkli..må lage tråd da på motor-prosjektet..så en får fylle med:) også må du bli ferdig til drag race i ørsta som er i haust..så vi får kjøre mot kvarandre:) ha vore kjekt de..vist du ikkje har trekt dej?

Hey du når Vikingen leikar seg på isen med dei sumar dekka du sende med meg så trekke han seg ikkje frå eit drag race nei :deng hehe men ska prøve å bli ferdi med d andre prosjektet og som er under oppseilinga med vri åtter i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey du når Vikingen leikar seg på isen med dei sumar dekka du sende med meg så trekke han seg ikkje frå eit drag race nei :deng hehe men ska prøve å bli ferdi med d andre prosjektet og som er under oppseilinga med vri åtter i:)

ok..det va godt å høre, så fe ej håpe ej blir ferdig me mitt turbo prosjekt, så ej ikkje he pratta mej vatn over hode..hehe:D volvo V8 prosjekt me på gong also? her må du til med fleire bilder..virka intrisant:)komt dej langt på det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På utkikk etter rette motoren bilen bli en ribba två førr der d bli allt d nødvendige for rett fram og sving :) hehe lure på ei chevy 350 blokk som skal prøve å plokke ut en del gamp i fra... Onkelen min e v8 entusiast so han bli vell den so trimme å sånn den da.... Men d bli vell time vill show d ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider