Gå til innhold

Bil i militæret- god idé?

Ranger emnet

mcbanan

Anbefalte innlegg

Hehe, cola tillegg.. Har ikke noe lån eller noe å betale på, så er vel stort sett det samme om bilen står her hjemme, eller om jeg har den med meg? Er du i militæret nå du, LLH? Hva om jeg vil ha en karriere i militæret etter de 6mnd, hva gjør jeg da?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

vis du ikke har noe og betale på bilen annet enn forsikring og års avgift er det jo greit. har du mye oppspart? det er godt og ha..

Er i miltæret nå jeg ja. Kjører mini buss på Ørland jeg.

hva tenker du på med karriære da? Grenadier er eneste muligheten vis du ikke går befalsskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle egentlig på værnes høsten 2005 :) Men fikk utsettelse pga øærlingtia. Noen som vet om det er store sjanser for at jeg blir kalt inn igjenn? har ikke hørt noe ennå.

Men uansett så betaler forsvaret mat og tak over hodet, så har ikke mange andre utgiftene. Har også hørt at man slipper å betale på lån i tjenesteperioden.

Men ser selv hva man prioritere pengene på :)

men har man bil så kan man jo da igjenn tjene et par kroner vist man tar betalt for å være sjåfør

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle egentlig på værnes høsten 2005 :) Men fikk utsettelse pga øærlingtia. Noen som vet om det er store sjanser for at jeg blir kalt inn igjenn? har ikke hørt noe ennå.

Men uansett så betaler forsvaret mat og tak over hodet, så har ikke mange andre utgiftene. Har også hørt at man slipper å betale på lån i tjenesteperioden.

Men ser selv hva man prioritere pengene på :)

men har man bil så kan man jo da igjenn tjene et par kroner vist man tar betalt for å være sjåfør

Er du lærling får du utsettelse tvært ja.. Men jeg ble utkalt når jeg var ferdig men den.. fikk besked om at vis jeg ikke hørte noe fra dem 3 mnd før jeg var ferdig som lærling kunne jeg ta kontakt med dem.. yeah right:D gikk 4 dager over de 3 mnd så dumpa brevet i postkassa.. snart ferdig gudskjelov, 21mars.. med 7 uker på leir og 3 uker perm igjen..

Du slipper og betale lån ja. fryser lånet og betaler kun renter. er lånet ditt eldre enn 3mnd og du kan bevise at du trenger bilen i jobben hjemme får du dekket rentene og. Men forsikringa må du betale selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

vis du ikke har noe og betale på bilen annet enn forsikring og års avgift er det jo greit. har du mye oppspart? det er godt og ha..

Er i miltæret nå jeg ja. Kjører mini buss på Ørland jeg.

hva tenker du på med karriære da? Grenadier er eneste muligheten vis du ikke går befalsskole.

Hva vil grenadier si da? Jeg tenkte på utenlandstjeneste, tjene litt penger;) En kamerat vervet seg i 3 år etter han var ferdig med førstegangstjenesten. Skal visst til sudan nå.

Hvordan er det med mat egentlig? Kan man gå å finne seg/ lage seg når man vil, eller må man fint finne seg i å ete til faste tider? Trener endel så er "avhengig" av å kunne finne meg mat etter trening osv.

Tjene penger på litt pirattaxi i helgene er jo ikke dumt! Men kjenner jeg meg selv rett blir det vel jeg som trenger pirattaxi;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lærling får du utsettelse tvært ja.. Men jeg ble utkalt når jeg var ferdig men den.. fikk besked om at vis jeg ikke hørte noe fra dem 3 mnd før jeg var ferdig som lærling kunne jeg ta kontakt med dem.. yeah right:D gikk 4 dager over de 3 mnd så dumpa brevet i postkassa.. snart ferdig gudskjelov, 21mars.. med 7 uker på leir og 3 uker perm igjen..

Du slipper og betale lån ja. fryser lånet og betaler kun renter. er lånet ditt eldre enn 3mnd og du kan bevise at du trenger bilen i jobben hjemme får du dekket rentene og. Men forsikringa må du betale selv.

Hvis det er bil lån, hus lån og slikt så kan de bli fryst. Derimot er det et forbruks lån så sliter man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McBanan: Jeg har selv vært inne på 6 mnd tjeneste på Værnes. Tjensten kan til tider være intens,og det er kanskje ikke hver dag du har behov for bilen (da tenker jeg på skytedagene i Leksdalen der det gjerne er overnatting i telt)

Men de fleste dagene bortsett fra skytedagene så kan bil være kjekt.. Angrer selv på at jeg ikke hadde med bil (den var til oppretting i den perioden).. Kort vei til Storlien (brukte vel 45 min med en lånt Polo) og var flere turer til Östersund... Hvis du evt har litt midler i bakhånd til årsavgift og forsikringer (evt få foreldre til å hjelpe med akkurat de tingene?) så klarer du deg sikkert lenge med "lønna" på Værnes til å holde hjulene igang.. Du skal kjede deg svært mye (les 5 min å gå fra leiren til downtown Stjørdal...)for å svi vekk 4k hver mnd der... blir jo litt dø-tid om kveldene, men det kan hende du risikerer litt kveldstjeneste iblandt...

Jeg trivdes faktisk, var veldig mange kjekke folk i troppen min...

Så takk til de som lånte meg bil i tiden der (HVUV 2003 KP.B trop 2 under fenr. Sævik ,hvis noen her kjenner seg igjen..) beklager det lille off-topi her, men igjen, sjansen til å ta med bil er ingen grunn å vurdere, ta den med om du har råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for opplysningene v940r6! Du vet kanskje noe om mat/ trening osv. der og? Lener mot å ha med meg bilen nå ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider