Gå til innhold

Kvalt 240-motor

Ranger emnet

BoXXer

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min B230A-motor. Dette består av at motoren er umulig å holde i live på tomgang. Den dør med en gang den får muligheten, i tillegg til at den er litt vanskeligere å starte enn vanlig etterpå. (varm som kald)

Ingenting galt med tenningen, kjøpt nytt pluggledninger og plugger, samt justert. Den var helt fin tidligere i dag (da var tomgangen faktisk meget høy, 1500 rpm) før den plutselig bestemte seg for å plage meg. På høyere turtall er den helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juster tomgangen:rolleyes: ..hvis det ikke hjelper juster opp CO'n..pleier å hjelpe oxo :D

er jo det enkleste å teste først..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mwb

det er bra! husk og ha gaffa + leatherman og lommelykt i bilen da du kjører volvo! vet aldri når du får bruk for det, og du kan fikse det meste med det!

huskeliste for oss med 240 :D

1. alt av piper,fasnøkkler og skruterkkere må være med i bilen til en hver tid.

2.motorolje

3.bremsevæske

4.letherman

5.ståltråd

6.teip

7.eksosklemmer

hehe..fint med volvo,man vet aldri hva som skjer :rolleyes:

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal man med eksosklemmer?

veit jo at ting kan løsne, men da kan man vel bare stramme klemmene igjen?

Foresten så er jeg litt uenig med dere her...

Trenger jo ikke ha med et halvt verksted når man kjører 240???

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min er såpass lav at det er slitasje på eksosklemmer :D spesielt over alt av kanter/humper.. derfor er det fint..

har ikke med et helt verksted, men nok til at det går å fikse så si det meste..er en jævla nedtur å være langt i fra nærmeste bensinstasjon osv. dersom man får problemer..

bedre å kunne fikse problemene selv dersom de oppstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider