Gå til innhold

Motortrøbbel med passat 1.8 turbo

Ranger emnet

soundlord

Anbefalte innlegg

Heisann! jeg har en passat 1.8 turbo.

Den fjusker fra 2500 rpm til 3000 rpm.Etter 3000 går den slik den skal,samt også fra tomgang,og opp til 2500 rpm

Har vært slik så lenge jeg har hatt bilen.

Merkes utrulig godt i 4-5 gir,når man i 80-90 km/t trykker gassen i bånn.

Bilen er chippet,har effektanlegge og powerfilter.

Kjørte en tur idag,da var den helt fjern.virket som jeg ikke lenger hadde tubo.Turboen ladet hele tiden,men var utrulig treig til å få opp fart på bilen.Kan det ha noe med at det var 7 minus ute? Fjusket fra 2500 til 3000 nå også.Har vært slik så lenge jeg har hatt bilen.

Har fått beskjed om at jeg burde kjøre på 98 oktan,siden bilen er chippet.har ikke prøvd det enda.

Luftmengdemåleren er jo en typisk feil på vag.virket som om det var denne idag værtfall.utrulig treig til å dra ut på gira,likevel om turboen ladet normalt.

Hvordan sjekke om den er gåen? Prøvde å dra ut kontakten,men da stoppet motoren..

Noen som har peiling på hva som kan være feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som luftmengemåleren. Samme juks som jeg hadde med min 2000mod. Passat da jeg kjøpte den.

Var den jeg gikk ut ifra at det var.har nettopp skiftet den nå,så skal ut å teste.Var stor forskjell på å kjøre 98 og 95 oktan:) Et tips til de som skal montere kn` filter på vag: la det stå å tørke et par dager inne,før det monteres.Er nok det som var årsaken til at min måler gikk fløyten. Den oljen filteret er smurt inn med,legger seg som en tynn film på målern og den blir da ødelagt.Om man kjøper et filter og lar det ligge,så oljen tørker litt.slipper man visstnok dette.Har ellers også hørt at den luftmassemålern er ofte en svakhet hos vag.som ofte ryker uansett.

kommer med tilbake melding etter en liten kjøretur.Får håpe det var denne som var gåen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider