Tombra Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Hei! Fant ved en tilfeldighet min gamle RC bil på loftet, en Kyosho Nitro Tracker. Begynnte selfølgelig med en gang å plukke ned denne, rengjøre og montere igjen, for denne måtte prøves, etter å ha stått 7-8 år alene på loftet! Gleden ble kortvarig da jeg fant ut hvorfor denne havnet på loftet :( Snorstarten er kranglete. Fjæra hopper ut av sporet, og den tar ikke tak 50% av gangene osv. Tanken var da å eliminere denne irriterende feilkilden. Planen: Skru av snorstarten. Får da en akseltapp stikkende ut på siden av motoren. Punkte fast en liten mutter på denne, får så å bruke en batteridrill til å dra igang motoren med :win bruker da bare en eget overgang fra chucken på drillen passende til mutteren. Håpet er da at det skal gå greit å dra drillen av mutteren når motoren går. Noen som har gjort noe lignende? Innspill? Legger ved noen bilder av den gamle sliteren: Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luckyducky Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Lykke til er spent på om dette funker Siter UNGDOM MED STERKE MENINGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 hey jeg hadde en sånn en gang, men jeg hadde de samme problemene så jeg solgte den for 2 år siden morro å se en slik igjen. Lykke til det kommer du til å trenge HeHe Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Tror de selger ombyggings kit til drillstart. Må jo ha et enveis lager på veiva så motoren kan starte og svive fortere en drillen. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Finn din nærmaste Kyosho butikk og kjøp nytt einveislager Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 prøv å få tak i orginal deler no i første ommgang, drillstart funker som bare det, har hatt det på en pxr eg har, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Trikset jeg brukte i "gamle dager" var å bore et lite hull i huset til snorstarteren slik at jeg kunne spraye 5-56 rett inn i enveislageret. Da pleide den ikke å glippe lenger. Grunnen til å den glipper, er at gammel fuel lekker inn i snorstarten fra motoren og tørker. Denne blir da seig slik at lageret ikke tar lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg