snoemann Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Heisann! Har tidligere lagt opp en temmelig ålreit strømkabel fra batteri til forsterker. Som jeg bruker som monoblokk. Nå har det seg slik at jeg ønsker å koble opp en til, som jeg skal drifte 2 stk 6x9" med. Hvordan ordner jeg strøm til denne? Kan jeg dele den strømledningen som ligger der allerede? Med en sukkerbitt av noe slag? Eller må jeg trekke opp en helt ny? Kan jeg jorde til samme punktet med forsterker nr 2 ? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Lurer egentlig på det samme, sånn ca. :) Jeg vet en ting. Det er at den allerede liggende strømkabel må være tykk nok, det vil si, den må være litt større enn nødvendig for den nå værende forsterkeren. Hvis jeg ikke tar helt feil. Utifra det, har du splittere, som deler opp en kabel til to, i f.eks gull osv. Jordingen vil jeg tro du helt fint kan koble på samme punkt, bare vær nøye på at begge fortsatt har god kontakt. :) Det er jeg kan hjelpe med. :) -Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Ja høres bra ut.. det eneste jeg vet om kabelen er egentlig at den er relativt ny, og såpass tykk at man ikke får den inn i "klemma" på forsterkeren som den liksom skal inn i... det burde holde tenker jeg... Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 om du har lakt en "temmelig ålreit strømkabel", og du kan bruke en vanlig sukkerbit på den, så er den neppe "temmelig ålreit" tror jeg, hehe. men sikringsblokk eller strømfordeler kan fungere fint, så sant den du har der fra før av er tykk nok til å drive begge. hvilke forsterkere skal du drive, og hvor tykk strømkabel bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Ja, det var akkurat det samme jeg sa. Har du tykk nok kabel, en som er generelt stor til det du har nå, så kan du splitte denne med en strømfordeler. Disse får du storsett over alt. :) Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ctx33 Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Jeg har oxo et spørsmål angående det der. Jeg har nå koblet 2 strømkabler fra batteriet og lagt opp 2 jordingspunkter, men når jeg setter på anlegget kommer det en suselyd som blir lysere jo mer gass jeg gir. hva kan være feilen der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 hehe "temmelig ålreit" er jo sånn passe subjektivt da ;) Jeg vet ikke målene på den.. men det står kanskje på siden?... men hva gjør jeg med sikringen jeg har lagt opp som skal holde til den ene forsterkeren? Dette blir vel et problem? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Størelsen på kabelen pleier å stå på siden av den ja, om igjen og om igjen langs hele kabelen. Sikringen, det kommer litt ann på hvilken du har allerede. :) -Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg