Gå til innhold

døra mi nekter å slippe taket :/

Ranger emnet

steen

Anbefalte innlegg

som sagt så har jeg skurdd av begge hengslene. men den i midten som holder døra oppe får jeg ikke løs. hvordan gjør jeg det ?

takker for svar :)

Ja du tenker på dette staget som kommer ut i fra døra og sitter mellom hengslene ? Hos meg så satt dem fast med en låseskive.. jeg tok bare et flatt skrujern som jeg kilte mellom låsen og brukte litt makt for å vie den ut.. når du har fått denne av er det bare til å slå den tappen oppover så vips så er det gjort.. en fordel er å ta denne av først (før du skrur døren av hengslene) for da slipper du problemet med at hele vekten fra døren legger seg på denne.. vanskligere å få av da..

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du tenker på dette staget som kommer ut i fra døra og sitter mellom hengslene ? Hos meg så satt dem fast med en låseskive.. jeg tok bare et flatt skrujern som jeg kilte mellom låsen og brukte litt makt for å vie den ut.. når du har fått denne av er det bare til å slå den tappen oppover så vips så er det gjort.. en fordel er å ta denne av først (før du skrur døren av hengslene) for da slipper du problemet med at hele vekten fra døren legger seg på denne.. vanskligere å få av da..

takker :) var ikke så vanskeli:P bare at jeg satt den feil vei når jeg skulle sette på døra igjen :/ så bulka døra litt ja :/

vw golf II 1987 1,6 cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider