Gå til innhold

Blande coaxial og komponent ?

Ranger emnet


ROCK1

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et dumt spørsmål men jeg er nybegynner på bilstereo fronten.

Jeg har en todørs Golf III pink floyd edition 94 mod. Jeg vet at det er 6,5" i dørene og 4" oppå "dæsjbordet". Vil gjerne ha et 3 veis frontsett. Kan jeg kjøre 4" coaxial i "dæsjen" sammens med 6,5" komponent midbass i dørene med 3 veis delefilter til dette.

Tanken bak var å gjøre det enkelt og slippe å måtte montere en diskant et eller annet sted.

Håper dere forstår hva jeg vil frem til :)

 

Og foresten, er det noen som har erfaring med montering av stereo i Golf III og har tips til et frontsett som passer rett inn uten at jeg må bygge eller tillpasse noe. Spiller bare heavy metal/rock. Prisklasse opp til 5 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er et dumt spørsmål men jeg er nybegynner på bilstereo fronten.

Jeg har en todørs Golf III pink floyd edition 94 mod. Jeg vet at det er 6,5" i dørene og 4" oppå "dæsjbordet". Vil gjerne ha et 3 veis frontsett. Kan jeg kjøre 4" coaxial i "dæsjen" sammens med 6,5" komponent midbass i dørene med 3 veis delefilter til dette.

Tanken bak var å gjøre det enkelt og slippe å måtte montere en diskant et eller annet sted.

Håper dere forstår hva jeg vil frem til :)

 

Og foresten, er det noen som har erfaring med montering av stereo i Golf III og har tips til et frontsett som passer rett inn uten at jeg må bygge eller tillpasse noe. Spiller bare heavy metal/rock. Prisklasse opp til 5 lapper.

Du kan gjøre det enklere også. Kjør coax på dasjen og middbass dør det blir 2 veis deling det. Det er det i de fleste forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra forslag, det blir jo en "slags" aktiv deling da. Men hvis vi nå blander inn en monoblokk med subb oppi dette, hvor lavt i frekvens bør jeg legge subben?

 

kommer helt an på hvor "bra" midbassene dine er,men ett godt utgangs punkt til sub er 50 - 60 hz

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plumbooo

om ikke jeg husker feil har focal et morsomt 3 veis sett som måtte være greit å bruke! så kan du eksperimentere litt med plassering av diskanten!? eller er det slik at du absolutt ikke skal ha en synlig diskant noe sted kanskje...

 

diskant montering behøver ikke gjøres vanskeligere enn tosidig teip, en liten dært lim etc! og det vil trolig resultere i bedre lyd, og rettferdiggjøre et frontsett til 5 lapper...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kontakte noen forhandlere (f.eks. Engenaudio og høre hva du kan få Morel Integra Ovation 4 og Morel Elate 6 for? Havner på 6600 veilledende og det er sikkert noen som har hørt disse og vil anbefale de.

 

du virker da som en usedvanlig fornuftig fyr ;)

 

Har lekt litt med Macrom 56.10 og Macrom 59.17 med meget gode resultater i min forrige bil (for de uinvidde er dette Morel produserte elementer som er nesten identiske med settet foreslått over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår