Gå til innhold

Fiat Coupe

Ranger emnet


FireSt0rM

Anbefalte innlegg

Var ikke laget et eget rom for denne bilen så jeg tenkte jeg kunne slenge fra meg tråden her.

 

Lurer på å kjøpe en Fiat Coupe 2.0 Turbo 94' modell.

 

Er det noen kjente feil med disse bilene som jeg burde være oppmerksom på? Lurer også på hvordan det er med overhaling av turboer. Har hørt at det skal gjøres når bilen har gått så og så langt. Mens andre sier at det ikke er så nøye når bilen har turbo originalt.

 

Bilen er kjørt 155000km, tror ikke turboen har hatt overhaling enda. Hva kan eventuellt skje visst jeg ikke tar overhaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg heller på Fiatklubben.no, der er det mange med både mye og god erfaring med Coupè. En direkte lekker bil i mine øyne, med den deilige 2-literen fra Aurelio Lampredi som også står i Fiat Croma Turbo, Lancia Thema Turbo, Lancia Delta Integrale, osv. Går ut fra du mener 2.0 16V turbo? Den er slett ikke dum å forsikre heller ;)

 

En bil som absolutt står på min "vil-ha"-liste. Må bare bli lei Integralen først, og det kan vel ta sin tid... :D

 

1333497-bilde2-fiatcoupe_1.jpg

 

23306-201551.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utruleg digg bil å køyre, alle levert med skinnstoler som er dei beste eg har sittet i. 16V motoren med turbo krever like mykje pleie som i integralen så huså sjekke olje og andre vesker ofte. har køyrd 16V uten turbo og 20V turbo og har skjølv integrale 16V og einaste negativet med coupéen er at den spinner så lett ved gasspådrag på våt asfalt til 3dje gir. men super digg å køyre!

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke laget et eget rom for denne bilen så jeg tenkte jeg kunne slenge fra meg tråden her.

 

Lurer på å kjøpe en Fiat Coupe 2.0 Turbo 94' modell.

 

Er det noen kjente feil med disse bilene som jeg burde være oppmerksom på? Lurer også på hvordan det er med overhaling av turboer. Har hørt at det skal gjøres når bilen har gått så og så langt. Mens andre sier at det ikke er så nøye når bilen har turbo originalt.

 

Bilen er kjørt 155000km, tror ikke turboen har hatt overhaling enda. Hva kan eventuellt skje visst jeg ikke tar overhaling?

 

Hei, om ingen av de bilene du ser på blir aktuelle så har jeg min Blå tilsalgs, finner link i signaturen min. 77000km

 

Når det gjelder kjente feil på bilen så er vel alt av reimer og slikt utsatte punkt disse bør byttes med regelmessige intervaller, bærearmer har og vært en kjent svakhet på denne bilen, men dersom bilene du ser på er bra på disse punktene er det ikke noen fler feil med denne typen meg bekjent enn andre biler i samme klassen.

 

Dører derimot fryser fort om vinteren og dørhåndtakene innvendig har en liten tendens til å "hoppe" av, dette fikser du lett på 30 min ved å ta av trekket og klipse disse på igjen.

 

Alt i alt er dette en kjempebil med en flott motor og dersom de blir vedlikeholdt så er det i alle fall etter min erfaring driftsikkre biler som går veldig bra og er meget billige å forsikre.

 

Lykke til med turen for å se på Coupe, og som nevnt gjerne sjekk ut den jeg har til salgs.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phantom: Takk for hjepen. Dør problemer er et skikkelig hat, har en Mazda 323F nå der døren ikke funker i det hele tatt :p Har sjekke ut salgsannonsen din. Bilen i blå var griseporno, men er desverre litt dyrere enn jeg har råd til.

 

Lurer på en ting til. Har 2 sorte Coupeer som er til salgs. Den ene skal ha 90000,- for sin, mens den andre skal ha 112.000,-

 

Den til 90K:

KM: 155000

2.0l 16v Turbo

 

 

Den til 112K:

KM: 145000

2.0l 16v Turbo

17" felger. (Bildet på posten litt lengre oppe)

K&N Filter

Senket

 

Dette er vel de hovedsakelige forskjellene på bilene. Men er ikke sikker på hvilken av dem det skal bli. Blir seff å prøve å prute litt. Men 17" felger, filter og senking kan vel umulig være verdt 22000kr ekstra?

 

Er ganske usikker enda, skal til Molde og prøvekjøre den til 112K i i morgen så jeg finner vel ut hvilken av de to det blir da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt ikke, men jeg ville ikke nølt et sekund med å legge 22.000 ekstra i en bil som var godt holdt, kontra en som ikke var det. Du sparer deg sannsynligvis for svært mye plunder og knot senere. Been there, done that. Ha heller is i magen om du er usikker, det kommer alltid nye Coupèer for salg.

 

Litt småknirk i forsetene har jeg forresten hørt kan være noe som oppstår på Coupè. Utover dette er vel det meste nevnt fra før. Lykke til med kjøp, ser ikke bort fra at du utvikler sterk italofili ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. Om de overnevnte ting er verd 22k vites ikke, men uansett sjekk ut hva som er byttet, de overnevnte ting er ting som burde ha vært byttet i løpet av bilens levealder da de er utsatte ting.

 

For mer info om Fiat Coupe generelt gå inn på http://www.fccuk.org som er den britiske Fiat Coupe Klubben, de har ett usedvanlig bra forum.

 

Om du kjøper deg bilen så anbefaler jeg å få tak i delekatalogen og verkstedsmanualen da dette ofte sparer deg for regninger på småting.

 

Som nevnt tidligere fyr løs med spørsmål du måtte ha. Ta gjerne å skriv inntrykket ditt av bilen når du har sett på den.

 

Og som Epifant sier, kan være lurt å ha is i magen til du finner ett bra eksemplar. Om du kjøper bil i dag så grattis :)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om den til 90K har blitt tatt godt vare på. Fyren som skal selge den har en del papirer der en hel haug med slitedeler har blitt byttet på verksted. Fant ut i går kveld at vi skal ha den på NAF test mandag eller tirsdag for å få sett skikkelig på den, så det ble en utsatt Molde tur. Visst det viser seg til at den til 90K er i bra stand etter NAF testen regner jeg med at det blir den.

 

Skal i banken mandag å selge sjelen min så bil skal det bli neste uke uansett :)

 

Hvor kan jeg få tak i slike delebøker til disse bilene?

 

Takker for tips jeg har fått hittil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg skal unngå mest mulig "dilling" med bilen. Skal noe forandrest eller horest opp så skal jeg heller betale litt ekstra for å få gjor jobben skikkelig. Merket på Mazdaen min at ting er som regel ikke så lett som det ser ut :p hehe

 

Noen som vet om internett sider der dem selger MOMO utstyr?

 

I morgen tidlig skal jeg til banken å få penger, skaffe meg time med NAF så jeg kan få tatt testen der, og håpe på at det er like bra som det virker hittil.

 

Er så gira på ny bil så jeg får faen ikke sove om nettene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med bilen på verksted i går og fant ut at det var en del mangler på bilen. Blant annet rust bake og på kanalene. Så det ser mørkt ut for den bilen nå =\

 

Har fått lånt bilen en del disse dagene og den sinnsykt god å kjøre og alt, men jeg gidder ikke å kaste vekk så mye penger på et problem så jeg for lete videre. Si i fra visst noen vet om noen kule biler til rundt 95000kr for jeg har allerede tatt opp lån så jeg leter som bare faen nå fremmover :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår