Gå til innhold

Kjøp av Forester S-Turbo

Ranger emnet

Didrik Mikkelsen

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en Forester S-Turbo (99-00 mod.)

jeg ser de ligger på 160k og oppover.

Er det noen store feil eller svakheter med disse bilene som jeg burde sjekke eller være obs på?

'01 VW Passat 1.9TDI-130 4-Motion - 145000km

'88 B3 Audi 80 2.0E Quattro - 198000km -Solgt-

'85 w124 230E - 351000km -Solgt-

'88 w201 190 - 190000km -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite feil på disse bilene.

På veien har Subaru mindre problemer enn normalt. Deleprisene er til gjengjeld høyere enn snittet.

På NAFs feilstatistikk troner Forester på toppen som den mest feilfrie bilen blant 1996-1999-modellene. Kun litt feil på kløtsj, hjullager samt lekkasje fra toppdekselpakningene er feil NAF har registrert.

Selv om de ser like spennende ut som en 14-dagers gammel havregrøt så er det lett å få de morsomme, bygd på Imprezaplattform og kan bruke det meste derfra mht motor, understell etc.

Sjekk det vanlige som motor/drivlinje og styring.

Dette sier NAF:

- Forester har som Subaru flest jevnt høy kvalitet og få feil og mangler, sier bilteknisk konsulent Per Anders Wiik i NAF. Han har sett noen tidlige Forester med lekkasje i de to toppdekselpakningene boksermotorene har, men ikke så mange at det er grunn til noen generell advarsel. På drivverket ellers registrerer NAF nesten aldri noen feil.

– Generelt sett er Forester et av de tryggeste bruktbilkjøpene du kan gjøre, legger han til. Trofaste og fornøyde eiere samt stor etterspørsel på bruktmarkedet gjør at verditapet er lavt og bruktbilprisene tilsvarende høye

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...