Gå til innhold

THolandsli: Volvo S90 får litt lyd

Ranger emnet

tohola

Anbefalte innlegg

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pasninga på topp av kassen er minimal, på tide å få på topp og bunnplate av kassen.

Bilde135.jpg

Topp og bunnplate montert.

Bilde136.jpg

Går som på skinner ut og inn. Kassen skal stå mye lenger inn enn der den står nå.

Bilde137.jpg

Da tok jeg en liten pause i kassebygginga og modifiserte "trøskelskoningen" litt. Altså denne:

Bilde139.jpg

Skal passe her:

Bilde140.jpg

Dvs. Gå litt berserk med julegaven jeg fikk fra gamlingene. (stikksaga)

Bilde141.jpg

Apropo julegaver. Her sitter brodern og en kompis å drikker kaffe og spiser julekaker, og leker litt med en av julegavene jeg fikk, altså krana. Fikk ei helt lik kran til jul for ca. 15år siden så den vakte gode minner. hehe

Bilde142.jpg

Etter litt modig-fisering passet lista "lika a glow"

Bilde143.jpg

Men denne skal trekkes opp i vinyl så da kan jeg ikke ha de 4 skruhullene bortover der, derfor måtte jeg finne på en lur måte å feste den på.

Festehullene ser slik ut:

Bilde251.jpg

Derfor ordnet jeg en "pinne" som stikker ut så jeg bare kan klikke det sammen.

Bilde250.jpg

"Pinnen" altså skruen som passet fint til anledningen ble støpt fast med en rikelig dose med glassfibersparkel.

Bilde249.jpg

Resultatet ble perfekt, akkurat passe kraft skulle til for å sette den på og ta den av.

Bilde149.jpg

Det var kveldens, mere kommer imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert å glodd litt på andre tråden din. Samme bildene du legger ut ja:deng :fatality: Blir det samme bildene på resten av bagasjen også? Eller noe spennende på lur som du ikke har vist der???

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell tid for litt update.

Når trøskelskyddet var ferdig tilpassa, skjærte jeg ut selve dørkplata.

Bilde151.jpg

Kanten på plata følger forma på trøskeskyddet fint.

Bilde148.jpg

Bilde150.jpg

Fint å ha brodern som hjelpegutt når det blir støvete i garasjen. Jeg er sikker på at det ligger nærmere 1 kvm med MDF bare i støv overalt.

Bilde153.jpg

Kanten på bunnplata ble freset i 45 grader for å ligge bedre ann mot trøskelskyddet.

Bilde161.jpg

Var litt redd for at jeg måtte fryse resten av jula da byggtørka begynte å lage stygge lyder og tilslutt stoppa. Problemet hadde jeg vell egentlig selv forårsaket. Da jeg kom hjem til hjul ville ikke motoren i den gå rundt skikkelig, det var pumpa som lugga noe jævlig. Så smarte meg åpnet pumpa og sprøytet inni litt WD40, det skulle jeg vell egentlig ikke gjort da dette førte til at det ble bare klabb inni der.

Bilde176.jpg

Det endte med at vi måtte ut med lamellene og og rengjøre det skikkelig. Denne gangen smurte jeg ikke for å si det sånn. Ble krute go!

Bilde177.jpg

Julefest i Asvo.

Bilde219.jpg

Når bunnplata var ferdig skulle det vurderes hvordan forsterkerne skulle stå, dette ble litt for kjedelig.

Bilde155.jpg

Bilde156.jpg

Begynner å ligne på noe, tenkte å ha to kondensatorer pent og pyntlig plassert mellom forsterkerne.

Bilde157.jpg

Litt kapping og sveising måtte til for å få til noe fornuftig.

Bilde159.jpg

Og litt fresing.

Bilde160.jpg

Selvsagt måtte jeg fram med mitt favorittverktøy.

Bilde162.jpg

Simsalabim, så var det bygd ei trapp.

Bilde165.jpg

Da ble det letter for katten å klatre opp til subbkassen.

Bilde166.jpg

Det var dagens update, får se om det kommer mer imorgen. Kan ta med et fint bilde av brodern som fyller opp spor etter at jeg var ute å kjørte en liten tur med 960in. 185 brede sommerdekk og tung bil på gjørmete plen opp en liten bakke viste seg å være dårlig kombinasjon.

Bilde169.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider