Gå til innhold

Volvo deCarbon dempere

Ranger emnet

Torbergsen

Anbefalte innlegg

DeCarbon demperen er oransje. Ble fortalt hos Volvo at de var gått ut av produksjon.

Det sto sånne på 242en min når jeg kjøpte den, sammen med rally fjærer forran, 20mm spacere og GT stag. Når jeg satte på Eiker felgene på den bilen så ble den en kjøremaskin uten like. Trodde aldri at en høy bil skulle kunne kjøre så godt, men dæven som den satt i svingene!

Pinn stiv var den, nesten ubehagelig stiv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fattern hadde R-Sport på en 145, den ble brukende stiv også, var nesten så stiv at den gikk opp på to hjul istedefor å sladde (klarte det en gang :p)

sammenligna me Buicken sine depera da... som jeg kunne presse inn for hånd... før de var montert...

men syntest å huske at det var snakk om noe som ligna på R-Sport demperene som enda blir produsert... muligens eibach?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeCarbon demperen er oransje. Ble fortalt hos Volvo at de var gått ut av produksjon.

Det sto sånne på 242en min når jeg kjøpte den, sammen med rally fjærer forran, 20mm spacere og GT stag. Når jeg satte på Eiker felgene på den bilen så ble den en kjøremaskin uten like. Trodde aldri at en høy bil skulle kunne kjøre så godt, men dæven som den satt i svingene!

Pinn stiv var den, nesten ubehagelig stiv:)

De orange er ikke pinnstive, de er jo komfortable.

Gule derimot.. også kjent som de som det står R-Sport på.

DSCN1988.JPG

stiv.

Made In France. Både gule og orange er DeCarbon, orange ble levert på Turbo/GT/GLT. De gule ble vel etterlevert i sportpakker o.l.

Er det ikke 90 tråder om det her allerede...

Mener forresten det er å oppdrive nye decarbon dempere med samme spesifikasjon som de gule, men bare å kjøpe bilstein istedet.. er jo omtrent samme specs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider