Gå til innhold

''Power'' filter til min 1,3l..

Ranger emnet


Celica rules!

Anbefalte innlegg

Hvordan luftfilter boks hadde du igjen? Likt som meg? I så fall kan du få en kamerat (eller lage selv hvis du kan sveise) en overgang fra der du kan skru av luft filter boksen (4 skruer hvis ikke jeg husker feil) til en rør som passer power filteret (regner med du mener kon filter type forresten?!)

Det kameraten min gjorde var å ta en plate, borre 4 hull til skruer og sveise fast et 40 eller 50mm metall rør på plata så jeg festet filteret med slange klemme til det røret!

 

Vet ikke om dette var til no voldsom hjelp men... :)

luftboks.jpg

 

luftboks2.jpg

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan luftfilter boks hadde du igjen? Likt som meg? I så fall kan du få en kamerat (eller lage selv hvis du kan sveise) en overgang fra der du kan skru av luft filter boksen (4 skruer hvis ikke jeg husker feil) til en rør som passer power filteret (regner med du mener kon filter type forresten?!)

Det kameraten min gjorde var å ta en plate, borre 4 hull til skruer og sveise fast et 40 eller 50mm metall rør på plata så jeg festet filteret med slange klemme til det røret!

 

Vet ikke om dette var til no voldsom hjelp men... :)

luftboks.jpg

 

luftboks2.jpg

 

Samme som deg;) Er kon filter ja.. hva gjorde du med den vakum slangen som går inn på innsuget fra luft boksen? og den fra eksosen? takk for hjelp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren (NZ) vil jeg ikke anbefale konfilter. Hadde det på min (stort Pipercross) og det ga hverken mer effekt eller lyd. Eneste som skjedde var at LMM tok kvelden....

 

LMM er meget følsom for vibrasjoner. K&N filter i orginalboksen er en bedre løsning rent effektmessig

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren (NZ) vil jeg ikke anbefale konfilter. Hadde det på min (stort Pipercross) og det ga hverken mer effekt eller lyd. Eneste som skjedde var at LMM tok kvelden....

 

LMM er meget følsom for vibrasjoner. K&N filter i orginalboksen er en bedre løsning rent effektmessig

 

ok.. takk for at du sier ifra!:) men er det no mulighet å borre litt i luftfilter boksen a?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir da mye bedre lyd på min hvertfall?! Og jeg har kjørt rundt med det nå i 2 år uten problemer! Riktignok har jeg byttet motor i løpet av den tiden men det var ikke pga. filteret.

 

Den fra eksosen lot jeg bare stå der, den var ikke vesentlig, er formvarmings slange fikk jeg fortalt en gang i tiden!

Slangen til innsuget er LMM (correct me if I'm wrong) koplet til og etter det er jo luftfilter boksen, det er kun luftfilter boksen du bytter ut med overgangen og luftfilteret.

Nå har jeg vinter modus uten kon filter så jeg gidder ikke å sette det på for å ta bilde, men jeg kan ta et bilde av selve overgangen hvis det trengs?! Den er egentlig ganske så enkelt laget.

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår