Gå til innhold

U-lyd fra innsug,forgasser eller topp.

Ranger emnet

VW G3 TDK

Anbefalte innlegg

Hei

I det siste har jeg merket en rar lyd i fra motoren (230k). Det kan høre ut som om det er et hull i en vakum slange en eller annen plass rundt innsuget og forgasseren men har leitet i hele dag uten å finne verken hull eller sprekker i div slanger. Lurer på om noen har vært borti dette og om det er noen svakheter rundt dette området. Litt under der man justerer tomgangen er det en ventil som det går en slange inn på, denne går inn i innsuget. Om jeg røkker denne ut stopper ulyden men har fulgt slangene å finner ingenting. Om det hadde vært topppakningen ville jeg ikke da merket det på temperaturen isåfall? Er rimelig nybegynner på volvo og håper noen har hatt noe lignende som kan gi meg litt erfaring.

mvh kim

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke nå oljepåfylling på K-gassere,kun på A det..

"Om jeg røkker denne ut stopper ulyden men har fulgt slangene å finner ingenting."

hmm...Høres litt rart ut dette,er det ikke et lite hull ved koblinga til slangen heller?

Hvis lyden kommer bort når den er av så er det jo bare å kjøe uten:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. prøvde med startspray å fant ut at motoren endret gange bær et av inntakene fra innsug til motor. lurer på om det kanskje er pakningen som er dårlig. skal prøve å se litt mer på dette. Som noen sier over, kan ikke bare rykke den ut, endrer jo på lufttrykket og endrer motorens gang. om jeg tar av innsuget og sjekker må jeg da kjøpe helt ny pakning eller går det ann å bruke den gamle og kanskje bruke tettningsspray eller lignende for å få det tett? Har hørt at disse motorene er dårlig, men vil ikke bytte riktig enda.

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke nå oljepåfylling på K-gassere,kun på A det..

"Om jeg røkker denne ut stopper ulyden men har fulgt slangene å finner ingenting."

hmm...Høres litt rart ut dette,er det ikke et lite hull ved koblinga til slangen heller?

Hvis lyden kommer bort når den er av så er det jo bare å kjøe uten:)

Hvis du sier det så! :) Beklager min uvitenhet. Heh!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kjennning av meg hadde en slik susse lyd og bilen gikk ugjevnt på tomgang. ved hjelp av startgass fant vi feilen,

var pakkningen mellom innsugs manifoilen og gasseren som var gåen,

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener Pakningen mellom innsuget og blokka, altså pakningen til innsuget :hello:

mye feil der... innsuget et ikke feste til blokka, men til toppen..:knock:

på b230K et innsugs manifilen feste til toppen opp den igjen er forgasser feste

rød strek er pakkning mellom topp og innsugs manifoil, grønn strek er pakkning mellom innsug og forgasser

Kjapp Paint tegning

pk.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider