Gå til innhold

Min 90'modell 240 fjusker:(

Ranger emnet

angstkid

Anbefalte innlegg

Hei.

Som topic sier, har min trofaste 240 nå begynt å fjuske ganske så voldsomt av og til når jeg kjører. Det sitter en 230F motor i den, uten mods.

Problemet: Når jeg kjører, uansett om det er sladding eller cruising på landevegen, kan lambdalampa ved speedometeret lyse, samtidig som det virker som bilen får et slags bensing kutt og "jokker" bortover vegen..

Det skjer hver kjøretur, men av og til er det lite, mens andre ganger er det mye. Noen med ideer til hva det kan være? Bensinfilter kanskje?

Setter pris på alle svar:)

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen i klubben.. skjedde med 91'n min oxo for noen dager sia.. lambda lampe lyer, motoren blir ikke varm noen ganger.. fusker og hopper som en kenguru og drar dårli.. får feilkode 1-1-1 som betyr ingen feil så lurer litt på hva det er..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår