Gå til innhold

Brukt Fabia, tips

Ranger emnet

microsoftsurfebrett

Anbefalte innlegg

Driver å ser på noen brukte Fabia'er. SKal helst være 2003 modell, med lav km. stand. Helst under 100 000.

Hva burde jeg se etter på disse bilene? Er det noen kjente feil på de eldre modellene? Når begynner ting å ryke på dem?

Er jo ganske små motorer i dem. Hvordan går stasjonsvognutgaven med 75HK? Og samme med kombi utgaven med mindre. Vet de er lette, men virker som det kan bli tungt å ha med folk i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er sikkert helt ok..men den elektriske servoen har det vært noe problemer med...kan faktisk tilnærmet låse seg eller skal vi si bli steintung..

Sjekk at evt. utbedringer er gjort...og kjøp TDI om du kan...Nokså døll bil ellers..men meget komfortabel og har høy annenhåndsverdi...Som alle andre VAG produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du sjekke:

-Toppakning(kan ryke på 1 av 1,4l motorene og det finnes 6 eller 7 typer)

-Hjullager foran(har blitt fort slitt på enkelte biler)

-Lenkarmer(billig å fikse, bagatell)

-Stabstag(hylser som holder foringene ryker av)

-Vannlekkasje dører(pakningen mellom dør og aggregatplata blir sprø og

vann lekker inn)

Ellers er 1,4TDI motoren veldig fin, har hatt den selv

90 Mercedes 200E Sportline, 93 Mazda 323 GTR, 05 Skoda Fabia PROSJEKT LINKEN,03 Seat Leon 4 20VT Top Sport Cupra, 07 Skoda Octavia II 2,0TDI L&K, 98 Mini Cooper 1275TIL SALGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at jeg da har kjørt en 1.4 liter 100hk Fabia..motorn er vel den samme som sitter i polo og den har iallefall over 14 ventiler..den jeg snakker om...Har ikke fullstendig oversikt over vareutvalget...

Det er iallefall en lite anvendbar motor under beskrevne forhold..Om du sier den ikke eksisterer så har jeg vel tatt feil da..men er 99.9999999999999% sikker på at denne eksisterer..

Håper dette var forklaring nok, hvis ikke kan jeg skrive en lengre utredning med en større grad av sikkerhet.. med mere utfyllende info med tilhørende dokumentasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at jeg da har kjørt en 1.4 liter 100hk Fabia..motorn er vel den samme som sitter i polo og den har iallefall over 14 ventiler..den jeg snakker om...Har ikke fullstendig oversikt over vareutvalget...

Det er iallefall en lite anvendbar motor under beskrevne forhold..Om du sier den ikke eksisterer så har jeg vel tatt feil da..men er 99.9999999999999% sikker på at denne eksisterer..

Håper dette var forklaring nok, hvis ikke kan jeg skrive en lengre utredning med en større grad av sikkerhet.. med mere utfyllende info med tilhørende dokumentasjon..

SOrry gikk litt fort 1.4 16V fåes både som 75 og 100hk.... og ang anvendelse er jeg helt enig... har selv hatt begge motorene i polo...

synd det ikke er flere fabia RS med 1.9TDI.... det funker bra

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne gå litt fort i svingene for alle og enhver til tider var nok selv litt dårlig på og spesifisere hvilken motor jeg snakka om...men det spiller ingen rolle..når det gjelder motor tror jeg en 100hk tdi holder i lange baner..for den derre fabia rs vokser ikke på trær og er uforholdsmessig dyr..

100 hk tdi stasjonsvogn er i mine øyne det beste alternativet...men det er vel et spørsmål om økonomi..

Og til sist niteman...touche..:boxers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 year later...

Det fins litt forskjellige 1,4 motorer i Fabia,

68, 75 og 100HK

68hk en gammel "Skoda" motor fra tiden før Volkswagen, den har blant annet registerkjede mens de andre som er fra VW har reim. Logoen bak på bilen med denne er "HTP"

75hk er helt OK i bilen for by kjøring.

100hk har jeg ingen erfaring med, eneste jeg veit at logoen bak er i 1,4i 16v i rødt.

Hjullager, stab stag foring, bakre bærebru foring er vanlig slitedeler som må byttes litt oftere enn på andre biler.

Ellers er Fabia en bra bil med veldig bra kjørekomfort og god fører plass ergometri.

Bedre enn sine søsken som er bygs på samme platfrom. Polo 9N og Seat Ibiza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...