Gå til innhold

Speedometer problem - Nåla lever sitt eget liv...

Ranger emnet

Kjetilr

Anbefalte innlegg

Har en 1993-240 der speedometeret får til tider svært harde eplepsi anfall. Nåla hopper opp og ned mellom feks 60 og 20 kmt.. Noen ganger virker det strøkent.. Virker som om det kommer når det er "varmt" inne i bilen, noe det blir i en Volvo..

Er det speedometeret som er defekt? Giver i bakaksel? Eller er det rett og slett så en kan evnt lodde litt/dårlig kontakt i ledninger?

Sikkert flere som har opplevd det samme så jeg håper noen har en god løsning på dette...

mvh kjetil

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samma problemet i vinterbilen, der tror jeg det er dårlig kontakt ett eller annet sted. Er litt dritt å ha 92-93 mod, for da må speedometeret komme fra samme mod eller en med abs hvis det skal gå om hverandre.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså vil det si at en må bytte hele instrumentet? når speedometeret virker dårlig så teller den heller ikke riktig.. Noen ganger virker det ikke i det hele tatt og da rører ikke tripteller på seg.. Mens noen ganger kan det virke helt fint...

Litt rart at det skal bli feil med dette da bilen ikke har gått mer enn 230 000km.. :)

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det med elektronisk eller mekansik speedometer?

Hadde selv samme problemet på min med mekanisk.

Da måtte jeg bytte speedometerenheten. Var selve koblingen bak på speedometeret der man dytter inn vaieren som glapp eller noe. Utslitt :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Nå har jeg sendt inn og fått tilbake speedometeret fra Norsk Speedometer service og det funker helt fint.

Var standard at det skjedde ett eller annet med disse her sa han..

Kostet 1580 kr med frakt oslo-gjøvik..

Så hvis flere har samme symptomene så er det en mulighet å kontakte http://www.norskspeedometerservice.no/

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider