Varvik Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Jeg hermer litt etter Do it yourselft tråden og lager en What to do tråd. Her tar vi opp forskjellige problemer vi har, og håper på løsninger imstupid Jeg kan starte, idag rundt klokken 6 stod jeg opp, laget meg kaffe og froskost. Etter en times tid med inne kos ble det på tide å gå ut å starte opp Golfen og komme meg på jobb. Letter sagt enn gjort, er -10 grader her idag. Og jeg får rett&slett ikke start på Golfen. Virker som om den ikke har strøm nok når jeg vrir rundt for å gløde. Jeg testet litt, slo på ett lys i taket og vridde om nøkkelen til gløding, lyset ble svakere, når bilen hadde glødet ferdig ble lyset sterkere. Og jeg prøver å vri enda mer rundt nøkkelen, men nei. Skjer ingenting, såvidt jeg hører start motoren. Prøvde dette flere ganger, har også nettopp vært ute å prøvd. Å fungerer dårlig, veldig dårlig. Noen som vet WTD? Har tenkt tanken på at en gammel Diesel golf kanskje har godt av en motorvarmer? Men har egentlig ikke tilgang til å få brukt det hjemme. Men om det er den eneste løsningen må jeg vel kjøpe meg en.. Please, hjelp. Siter Eirik. VW Passat 2.0 2007. Volvo V40 1.8 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Forsøkte du med startkabler? Dieselbiler trenger litt mer guffe på bateriene enn bensinbiler. Så hvis batteriet ditt er dårlig så kan nok et nytt et være til god hjelp. På passat`en min (1.9tdi) Så har jeg Defa pakka med batterilader, motorvarmer og kupè varmer.. Setter i kontakten hver kveld så den får ca 10 timers vedlikeholdslading hver natt, +2-3 timer varme i motor og kupè (avhengig av ute.temp) Vet ikke hvor mye den pakka koster, men der gull verdt på kalde vintre :D Slipper å skrape is også. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsx Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 For lite strøm på batteriet vil nå jeg tro.. Siter * Audi a4 1,8 turbo quattro ;D * Audi A6 :) - VW Golf III Jubileum 1.8 - (solgt) - Vw Golf III Diesel (solgt) - VW Golf II 1,6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varvik Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ja, var nettopp ute å testet. Batteriet må nok settes til ladding :| Hvorfor er det blitt sånt? Var ikke borti dette med Hondaen uansett hvor kaldt det var, er ganske sikker på at jeg ikke har latt noe strøm på inatt Siter Eirik. VW Passat 2.0 2007. Volvo V40 1.8 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varvik Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Forsøkte du med startkabler? Dieselbiler trenger litt mer guffe på bateriene enn bensinbiler. Så hvis batteriet ditt er dårlig så kan nok et nytt et være til god hjelp. På passat`en min (1.9tdi) Så har jeg Defa pakka med batterilader, motorvarmer og kupè varmer.. Setter i kontakten hver kveld så den får ca 10 timers vedlikeholdslading hver natt, +2-3 timer varme i motor og kupè (avhengig av ute.temp) Vet ikke hvor mye den pakka koster, men der gull verdt på kalde vintre :D Slipper å skrape is også. Så den pakken der du, koster vel 4700,- Blir for dyrt for meg, alle penga mine er for øyeblikket invistert i omregistrering, forsikring og en Tyrkia tur :p Siter Eirik. VW Passat 2.0 2007. Volvo V40 1.8 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Er det ikke sånn at batteriene lader seg fortere ut, og yter noe mindre når det kaldt? Eller er jeg helt på jordet.. Spørs vel åssen batteri det er å da.. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varvik Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Neida, du har helt rett.. Stemmer godt det du sier. Men jeg lurer på hvorfor det skjer akkurat med Golfen, og ikke med Civicen jeg hadde?:p Veel, bare sånn det er. Hvem vet, kanskje bare tilfeldigheter, og at det aldri vil skje igjen. Men må da være noen måte å forhindre dette på, eller må jeg invistere i en Defa ladder? Siter Eirik. VW Passat 2.0 2007. Volvo V40 1.8 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itwt- Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Har du noe som tapper batteriet ditt? noe på hvilestrøm eller noe. Jeg måtte ta ut spilleren min for at den skulle slutte å tappe batteri, noe jeg merket spesielt på vinteren. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varvik Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Det vet jeg ikke for å være helt ærlig. Vet bare at jeg er svært nøye med å slå av alt når jeg forlater bilen enten det er om kvelden eller midt på dagen. Sommer, eller vinter. Dobbelsjekker alt.. Tok du bare ut dekselet til spilleren liksom, også ble problemet borte? Det er strøm på bilen, jeg var ute å slo på lys, og prøvde spilleren og det funka. Men så snart jeg gløder, å prøver å starte. Så forsvinner strømmen. Er problemet mitt ikke strøm? Men kanskje at det er for kaldt for en stakkars diesel motor, trenger jeg kanskje motorvarmer? Noen som forresten vet hvor man får kjøpt bare batteriladderen fra DEFA, finner den bare i DEFA komplett pakke. Og det hakke jeg råd til :p Siter Eirik. VW Passat 2.0 2007. Volvo V40 1.8 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itwt- Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Jepp, stemmer! Tok bare ut dekselet, så sluttet den å tappe. Merket det her spesielt på vinteren, for kulde har en tendens til å være slem mot batteriet. :| er det forresten manuell choke på en GTD? starteren tar jo en GOD del strøm etter hva jeg har erfart, så selv om lysene og spilleren fungerer, så kan det være manko på strøm for starteren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varvik Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ah, takker for hjelp. Ja, det er manuel Choke på den, hvordan det? Fikk du start med engang du tok ut spilleren da? Siter Eirik. VW Passat 2.0 2007. Volvo V40 1.8 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itwt- Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 jeg kjørte rundt med den for å lade opp batteriet, og tar ut dekselet på spilleren hver gang jeg parkerer for natten. Hjalp i alle fall meg. :) startet med en gang morgenen/dagen etterpå, ja. Er ikke sikkert det er tilfelle for deg, men du kan jo prøve i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varvik Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ja, må vel prøve. Problemet er at jeg ikke kan kjøre rundt å ladde den opp, fåkke starta :p Men skal prøve å ta ut spilleren og se hva som skjer, starter den ikke med engang, lar jeg den stå og ser senere om det har hjulpet. Takk for hjelp :D Siter Eirik. VW Passat 2.0 2007. Volvo V40 1.8 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itwt- Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Får du startkablet den da? Finner du jo fort ut om det er batteriet som tuller. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 er jo så enkelt som at i kveld før du parkerer bila di, sjekker du hvor mye volt batteriet måler med tenninga på, så sjekker du imorra tidlig hvor mye volt du måler med tenninga på da. så sjer du iallfall om det har blitt tappet noe strøm over natta. jeg har voltmeter stående i bila mi heldigvis, og merker at jeg mister kanskje 0.2-0.3 volt over natta Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg