Gå til innhold

W.T.D (What to do tråd)

Ranger emnet


Varvik

Anbefalte innlegg

gi den noe startgass, det hjalp meg bra tidligere i vinter da, min glødeplugger hadde tatt kvelden (ihverfall 2-3stk) Får litt tenningsbank, og den ruser seg opp til ca 1500omin i 1sek. Bare ikke gi gass når du skal starte. Vis den ikke klarer og tenne første gang da, så kommer dne ihvertfall på andre.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett golfen din i fri før du prøver å starte oxo.. og lad batteriet ditt maksimalt.. ikke spill musikk uten at bilen står og går.. over 10 minus er det motorvarmer på golfen min ihvertfall.. husk at du har diesel nå:)

 

Heheh.. Ja, ligger litt problemer der også.

Var vant til å bare gå ut å vri om nøkkelen i Civicen, så pang. Så var den igang :p

Må lære noe nytt nå ;)

Eirik.

VW Passat 2.0 2007.

Volvo V40 1.8 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. Ja, ligger litt problemer der også.

Var vant til å bare gå ut å vri om nøkkelen i Civicen, så pang. Så var den igang :p

Må lære noe nytt nå ;)

 

Nå må du ikke sammenligne en civic motor som en bare trenger å skremme i gang med et 9 volts røykvarsler batteri og en tungstarta dieselknurr, DET går ikke. Men jeg har nå kjørt min TD golf nå i 3 vintrer og ALDRI hatt problem, sjekk ladespenning er god nok, prøv med ampermeter når du står i ro og ikke bruker noe strøm. etc etc. Defa pakken er ikke vits så lenge du ikke bor i akrtiske strøk.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kommentar Tommy.

Er noe annet med en 1.4 liters bensiner ja.

 

Hvis man vet hvordan dieselforbrenningen funker så skjønner man at det skal litt til for å dra det igang.

 

Har selv verken motorvarmer kupevarmer eller batterilader på min, men starter nå alltid. Har dog ikke vært kaldere enn 10 minus i vinter da.

Føler ikke det er noe problem å starte en kald bil.

Har jo bil for å bruke den, gidder ikke styre med garasje og varming og sånn dritt.

 

Hvis du vil ha bil som alltid starter så er det bortkasta med defa, er jo ikke akkurat hver gang man har tilgang til strøm der man står parkert.

Beste tips er gode glødeplugger, sprekt batteri og en dynamo som har en skikkelig ladespenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke det er noe problem å starte en kald bil.
Bortsett fra at det er kaldt å sitte å vente på at varmeanlegget skal lage varme.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår