Gå til innhold

Spørsmål om godkjenning av coupe.

Ranger emnet


"URQuattro"

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har veldig store planer om å kjøpe meg en Audi coupe quattro typ85 snart. Planene med denne, er å kjøpe RS2 motor å sette i denne (med chip og ny kam), full sportquattro styling, og mye nytt på understellfronten også. Det jeg da lurer på er om det er mulig å få dette godkjent og hvor mye det vil koste???

På forhånd takk.:cook

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du vet hvor mye jobb dette innebærer? ekke bare og sette inn en 20vt motor og sette på noe sportquattro karosseri deler.disse SQ settene er vell i glass fiber også.. så her må du vell skjære av nesten hele orginal bakskjermen og skjøte på glassfiber skjermen.. skyt meg om jeg tar feil..

 

angående godkjenning av 20vt i Coupe Quattro,så har jeg hørt at det skal la seg gå ann med urquattro RR understell,men jeg er ingen skyndig person på dette,kun hva jeg har hørt.

- 80 quattro 5e

 

x 85 Audi Coupe Gt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får jeg det ikke godkjent så blir det et SINNSYKT bane prosjekt ut av det..

Også en annen heftig bil på veien...

Men det sportquattro kittet trur jeg ikke er så ille assa, men men jeg prøver snart ihvartfall....

Takk for svar....

Kommer til å legge ut prosjekttråd når jeg setter igang..:cook

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er det ikke kammene som setter begrensningene i en slik motor. Kammene i ADU motoren holder til godt over 400 hk, mens det er det mye annet som ikke gjør. Rådene dine ryker på ca 380hk.

Men hvis du allikevel skal gjøre det anbefaler jeg kammer fra 7A motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er det ikke kammene som setter begrensningene i en slik motor. Kammene i ADU motoren holder til godt over 400 hk, mens det er det mye annet som ikke gjør. Rådene dine ryker på ca 380hk.

Men hvis du allikevel skal gjøre det anbefaler jeg kammer fra 7A motor.

 

Ja takker for all info, jeg har litt greie på bil, men er ikke akkurat noe levende leksikon,haha

Men jeg skal jo bli motor mekaniker en gang så det bedrer seg nok snart....

Men ca hvor mye hadde det kosta å passere 650-700 hk??

Er bare nysjerrig..

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på mange faktorer.

Hvilken holdbarhet du vil ha på oppsettet og hva du gjør selv ogsåvidere.

Jeg har aldri skrudd på annet enn sugemotorer, men jeg har litt greie på 2.2 20vt så jeg skal prøve å sette opp ei lita liste.

 

Først må du sende bunndel og topp til overhaling.

toppen må portes for å få bedre "flow"

Du kan bytte ut veiva med ei fra 2.5 diesel. Denne passer rett i og gjør at du får større motorvolum

H-profil råder.

Nye stempler (eller neddreide orginalstempler)

pakningsett

nytt grenrør

nytt innsug

dyser

MAP sensor

Intercooler

Turbo

Bensinpumpe

bensintrykksregulator

wastegate

ny eksos (rundt 3 - 3,5")

pluss diverse jeg har glemt

 

På dette nivået kan du vel også glemme den orginale spruten. Så datasprut må du ha. (det er ofte dyrt hvis du skal ha noe skikkelig bra) Deretter må bilen mappes og finjusteres.

Deretter må understell på bilen oppgraderes. Det sies at drivverket på disse bilene er skuddsikkert, men de tåler ikke slik effekt over tid. Jonus bruker vel modifisert S4 v8 gearkasse i sin 90.

 

prisen på dette skal jeg ikke spekulere i, men jeg tviler på at du kommer unner 100k.

 

Skyt meg om noe er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett skal det IKKE gå an å godkjenne en coupe quattro

med urquattro motor og understell (for du skal her godkjenne med

20V turbo motor). Vært en god del om dette på VACN forumet opp

igjennom og. Det jeg vet har blitt godkjent i "vanlig" typ 85

er 20V 170hk og 10V turbo på 165hk. Hovedsaklig skal dette være

pga konstruksjonsmessige aspekter ved urq vs coupe quattro.

MEN, det kan tenkes det finnes noen biltilsyn som ser igjennom

fingrene med dette/synes det er teknisk forsvarlig konvertering som

er gjort, som muligens kan la dette gå. Hvem, og hvor har ikke jeg

peiling på, og mulig det bare er "synsing".

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok ikke dette godkjent så lett her i landet nei, hørt rykter om at noen skal ha klart å godkjenne 2.2 20vt i coupe quattro, men aldri sett noe papirer på dette.

 

På en annen siden så går vel snart 2/3 av alle typ 85 quattroer her i landet med turbo motor eller snart vil og har enda ikke hørt om noen som har møtt på store problemer med dette. Gjerne verdt å forhøre seg litt hos de man setter bilen fra seg hos som skal eu godkjenne, og unngå å havne i alvorlige forsikringstrøbbel...

 

Men... Du bør heller satse på å handle deg en 3b eller aan motor om du skal bygge om, hva som er så magisk med rs2 maskin? bare at det klinger godt? Er jo samme utgangspunkt som andre 20v turbo.

Skal du trimme videre på 5'mer fjerner man jo de fleste komponentene som gjør en adu motor til netopp den det er, så spar deg 10000kr og kjøp S2/S4/6 motor.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår