Gå til innhold

B230fk fjusker/kutter

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

hei.har en 240 med b230fk motor med div mods.netopp kjøpt bilen.funka bra første dag men igår la jeg merke til at den startet å kutte litt.når jeg kjørte rolig så plutserlig ligger den å kutter åsså kommer den,så kutter den osv..Og idag er det klart verre!Lå i 4gir å skulle gi på litt og da kutta den,så girte jeg ned å ga litt gass og det virker som om motoren nesten stopper også kommer den igjen.Så ligger den å småkutter nesten hele tiden.Noen som har en anelse om hva som kan være galt?Kjedelig med den jævla kuttinga hele tiden =(

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 740 sprut med chippa hjerne.Har netopp skrudd på bilen.Sjekka alle slanger til intercooler,turbo,innsug osv.Sjekka over kontakter i motorrom,til hjernen osv...Nesten som den kutter når turboen skal begynne å lade..kutter ikke så mye hvis jeg kjører uten å lade men tråkker jeg på litt starter den å kutte å da er helvette i gang.bensinpumpe er ny(stor),har ikke lambda og LMM har jeg sjekka ledningene på osv.den klaffer hvertfall.er 3" fra bmw.tar imot alle forslag,for er så surt at bilen oppfører seg slik når den egentli skal gå godt =)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.ble mye her.bensinpumpa bråker ikke nei.er ny!kan være di slangene dere prater om ja.tror dere chippen bare plutserlig blir fucka?har en annen liggende.

EDIT:når vi skrua på bilen igår var vi inne..kunne ikke se noe spor etter benisnlekasje på gulvet hvertfall.får prøve imorgen å bytte chip bla.Skal også prøve den orginale LMM og se om det kanskje er den som er gåen.Hvis ikke har jeg ingen anelse om hva det kan være...har sett over det meste nå :confused:

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp er 740 innsprut med chip.var igjen og skrua igår.Bytta noen slangeklemmer på trykkrør osv og satt på en annen dumpventil...da fjuska bilen litt mindre men virker som den begynner å fjuske når motoren får temperatur på vann og olje.

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider