Gå til innhold

Cd-spiller vil ikke virke i bilen, Volvo 740 86'. Hjelp?!

Ranger emnet


Flaten 87

Anbefalte innlegg

MORN

 

Jeg har ett ganske stort problem, fordi cd/mp3-spilleren vil ikke slå seg på i bilen(volvo 740) min. Jeg vet og har fått bekrefta at jeg har koblet riktig på spilleren, og den virker i andre biler. Det er jeg har både + og jord(GND) det vet jeg. For jegt lagde en jordledning direkte fra minuspolen på bateriet til spilleren, og koblet + og styrestrøm.

 

Antenne kabelen er i, men jeg er ikke sikker på om jordinga er i orden på den kabelen. Og jeg har aldri spilt radio i bilen før så jeg vet ikke om den er i orden.

 

Men kan dere legge inn en tråd hvis dere tror eller vet hva som kan være feilen, takker:disco

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er en slik en Kenwood spiller, og får å få den på, så må du ha i antenne kabel. Har prøvd uten den, og da går den ikke på(i andre biler altså).

 

Jevla køddent at det ikke virker altså

 

:disco

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har feil i spileren.... du må sette en kabel til chassiset på spilleren siden du MÅ ha antenne kabelen i for at den skal fungere i andre biler... spilleren skal fungere uten å ha antenne i nemlig. :)

 

Antena kablen er jordet i selve fot festen til antena da dette er referanse punktet for innstrålings mønsterer for RF signaler, men dette er ikke beregnet til noe særlig mye strøm styrker og i tilleg den lange kablen og lite tversnit. Derfor, skru en jordings kabel rett på chasiset til spilleren...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår