Gå til innhold

Skal kjøpe meg bur. Hva slags og hvor?

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

så vist man bygger bur er det godkjent som 2 seter/ varebil da? eller må du regge den på nytt?

har lyst på bur, men er litt dritt med bare 2 seter da :S bruker man sparco seter eller lignede da? for da kan man jo putte de nermere midten :S eller blir det bare kuk og stress?

beklager vist jeg kommer med mye dumt nå assa :P

Helst noe andre seter enn de originale ja, blir også trasig å bruke 3 punkts selene (vertfall i 242n min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så vist man bygger bur er det godkjent som 2 seter/ varebil da? eller må du regge den på nytt?

har lyst på bur, men er litt dritt med bare 2 seter da :S bruker man sparco seter eller lignede da? for da kan man jo putte de nermere midten :S eller blir det bare kuk og stress?

beklager vist jeg kommer med mye dumt nå assa :P

Du kan jo ikke kjøre m bur og folk baki.... Blir du stoppa da blir du jo også halshøgd, eller om en av dem som sitter baki slår hue i buret og dauer så har du et relativt stort problem.... Er uansett ikke brukbart å sitte baki der, må jo krype ut igjen! Bare å godkjenne på BT det så blir det to seter... PS! Etter de nye reglene får du kun godkjent halvbur...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke kjøre m bur og folk baki.... Blir du stoppa da blir du jo også halshøgd, eller om en av dem som sitter baki slår hue i buret og dauer så har du et relativt stort problem.... Er uansett ikke brukbart å sitte baki der, må jo krype ut igjen! Bare å godkjenne på BT det så blir det to seter... PS! Etter de nye reglene får du kun godkjent halvbur...

angivelig kan du registrere bilen som gateløpsbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. da tror jeg driter i de bakseteneminjeg:Phehe.. men hvor mye er det for burhos peders racing a? og er det vansklig for en som aldri har bygd bur før og sette bygge sette til pedersen?:S ser jo MYE bedre ut:Pog er jo litt greit og ha. vist man skal en tur på gatebil(A)

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. da tror jeg driter i de bakseteneminjeg:Phehe.. men hvor mye er det for burhos peders racing a? og er det vansklig for en som aldri har bygd bur før og sette bygge sette til pedersen?:S ser jo MYE bedre ut:Pog er jo litt greit og ha. vist man skal en tur på gatebil(A)

også ser de mye bedre ut teksten din viss du kutter ut det msn opplegge.

måtte bare.anger2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også ser de mye bedre ut teksten din viss du kutter ut det msn opplegge.

måtte bare.anger2

hehe.. skjønner.. er litt for vandt til denna msn greia.. :P hehe.. men er det noen som har bilder og greier til hvordan putte det inn eller?? :S

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ja...

Jeg greier ikke uttale hvor labert arbeid det der er... Fytti helvette, det ser ut som om det er en som er blind som har gjort det, og bare følt seg fram...

Hadde det der vært bilen min så skulle jeg hatt erstatning.

er en god kompis av meg som eier den bilen der, å ja, fy faen som det så ut, syns skikkelig synd på mannen, vi prøvde å få erstattet det, ringte en kontrolør fra NBF som kom å så på det å tok bilder å lagde sak ut av det, å lagde en rapport, så leverte vi bilen tilbake, å han fikk den igjen etter 2 uker, da hadde de bare sveiset om 2 av rørene, å slipt ned alle sveisene, å det han sa da vi var å henta den ndre gang var... sliper jeg mer på disse sveisene nå, så knekker det....

buret var ikke skrudd fast i kassene som er lagd der, å kassene var punkta fast, å lagt silikon rundt for å skule det, baksete ryggen var kappet opp for å legge røret på baksia, noe som var unødvendig, å helheten var elendig, men han kom ingen vei med det, for de nekta å sa de hadde gjort det de skulle osv...

så det satte en grei stopper i prosjektet hans kan man si, å det tok faktisk 3.5mnd før han fikk igjen bilen, som skulle ta 2-3 uker opprinnlig..

dette er ikke for å slenge dritt om firmaet, men fakta om dette tilfelle

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun godkjent halvbur!?:puke: Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Dette var en strek i regninga gitt....

Mvh

Alex

-1995 Volvo 850

-1979 Volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun godkjent halvbur!?:puke: Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Dette var en strek i regninga gitt....

Mvh

Alex

Snakka tilfeldigvis m SFOR i sta, det er noen som godkjenner dette og noen som ikke gjør det. Dem jeg har vært i kontakt med sier nei, men andre jeg har vært i kontakt med sier ja.... Du må rett å slett ringe rundt å høre...

Etter de nye reglene er det nei om du ser det rett på papiret mener jeg.

MEN om DU tar en lisens (hastighetslisens (H), autoslalom lisens, drag lisens el. lignende) så kan du få det godkjent for da viser det at du har brukt for det i bilen... Dette fikk jeg til svar når jeg snakka med en av de 4 som er i ombyggningsgruppa her i Norge....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider