Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med Audien?

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Har du kjøpt den bilen på Myre i Øksnes? Av ei jente fra Oslo, eller typen. Hva hvar det som var så feil med bilen?

Ja, det har jeg. Han fyren heter Arnulf Arntzen, og dama var sørfra en plass...

Legg merke til hvor overlykkelig jeg var etter jeg hadde hentet den, og hvor forbanna jeg ble etterhvert:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=15214

Det er et lass med feil på bilen, kan man trygt si.

Ellers SKAL jeg ribbe den for det meste som veier noe, få på urquattro-skjermer, bygge bur i den, sette inn to nye sportsstoler fremme (helst Sparco Milano, men man kan jo drømme...) og SÅ, når tiden og økonomien er moden, sette inn 20vT-motor (3B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Du kan jo sette på urquattro fangere da. Det er ganske tøft syns jeg.

De er dyre. men de selger kopier i england på http://www.amcarsquattro.co.uk

i glassfiber. 2500 kr pr fanger 2500 kr for høyere spoiler.

La med et bilde av bilen min med de fangerene. jeg kjøpte min urq uten fangere.

Hvor mye kom fangerene inn på til Norge ?

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Infinal

Hvor mye kom fangerene inn på til Norge ?

Tok turen over selv og sendte det som spesialbagasje, og bare gikk inn jeg. Det ser jo bare ut som noen kjipe støtfangere, de er jo i glassfiber, så det må jo sparkles og ordnes litt med, brukte to komponent lim som sparkel, så det holder litt.

Det kom på 7000,- med blinkere og grøftere i fangeren forann tror jeg. bak er det jo bare reflekser. fangere, og spoiler, jeg fikk litt rabatt på spoileren siden den akkurat hadde kommet ut av forma, så den var ikke grovkappa, men det gikk greit. spoileren passer ikke på 80 og 90 da, men det erjo logisk.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Tok turen over selv og sendte det som spesialbagasje, og bare gikk inn jeg. Det ser jo bare ut som noen kjipe støtfangere, de er jo i glassfiber, så det må jo sparkles og ordnes litt med, brukte to komponent lim som sparkel, så det holder litt.

Det kom på 7000,- med blinkere og grøftere i fangeren forann tror jeg. bak er det jo bare reflekser. fangere, og spoiler, jeg fikk litt rabatt på spoileren siden den akkurat hadde kommet ut av forma, så den var ikke grovkappa, men det gikk greit. spoileren passer ikke på 80 og 90 da, men det erjo logisk.

Tenkte bare på å bestille frontfangeren, må bare høre litt rundt ang. toll osv....

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Begynner å vurdere noget cleant stuk på den, i. e.: fjerne lister og dørhåndtak, 9*15-hjul, kappe fjørene i 2, og lakke den i en passe "classy" lakk. En annen mulighet er jo å hive på gruppe-B-vingen, URQuattrofangere og rallydekor, men det blir liksom litt "wannabe-RDL-stuk" uten URQuattrobreddinga... (og bredding er ikke noe jeg har lyst å påta meg med mine nåværende bilbyggeregenskaper)

EDIT: Har forresten kjøpt en gammel 10vT-motor, står 25 mil unna i en delebil; den kommer inn når været tillater (les: ikke -20 grader og stiv kuling, aka våren/sommeren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått H&R-fjørene og gule Konidempere nå. Bildet viser fremhjulet sett rett fra siden, kameraet knappe 30-40 cm. over bakken. Den har satt seg litt etter at jeg tok bildet, men den ble bare knapt nok 30mm. lavere enn originalt.

Men flere tanker rundt looken på bilen ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

OiOi. Gammel tråd, dette her. Audien vet vi jo alle hvordan gikk med - kræsja grunnet understyring (selvfølgelig min feil, men f. eks. en BMW med firer eller annen "normal bil" hadde gått an å redde ut av situasjonen jeg havnet i). Dernest forsvant mye av min entusiasme for Audi personbiler og Honda/andre Japanbiler havnet igjen i siktet.

Kort sammendrag av tiden som gikk etter Audikræsjet:

-Forsatte jobben som avisbud for Nordlys frem til våren 2004.

-Audien ble solgt (men ikke fått betalt ennå, selvfølgelig).

-Hondaen ble kjøpt tilbake grunnet plutselig behov for bil som fungerte og var billig i drift.

-Kjøpte en eldre Yamaha snøscooter.

-Begynte på VK1 Elektro høsten 2004.

-Snøscooteren min ble kjørt til faens av en mongo som ikke klarte å holda fingra unna min eiendom (ikke gjort opp for seg, selvfølgelig).

-Girkassa på Hondaen gikk til faens, og ei brukt ei ble satt inn sammen med ny clutch.

-Hondaen strøyk til Helvete på EU-kontroll, ble fikset, trynte igjen hos Biltilsynet + mangellapp på toppen av det hele, dernest avregistrert.

-Ferdig på VK1 Elektro med gode karakterer, flyttet tilbake til Tromsø.

-Hondaen ble solgt rimelig til Harstad-området.

-Leter fortsatt etter lærlingeplass, og slik er ståa per idag; jfr. lite penger, ingen bil, ødelagt snøscooter etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audien vet vi jo alle hvordan gikk med - kræsja grunnet understyring (selvfølgelig min feil, men f. eks. en BMW med firer eller annen "normal bil" hadde gått an å redde ut av situasjonen jeg havnet i).

Statistikk fra forsikringsselskapene sier at ca 70% av alle personbiler som kjører av veien er bakhjulsdrevne, dette til tross for at 2/3 av personbilene er forhjulsdrevne!

Ved utforkjøring/kollisjon er det etter min mening sjåføren det er noe galt med og ikke bilen, men bakhjulsdrevne biler har mer lyst på skogstur enn andre :)

Lykke til med letingen etter lærlingplass, om du har lyst til å flytte (langt) sørover kan jeg sikkert være behjelpelig med å finne dette. ;) Har inntrykk av at det søkes etter elektrikere hele tiden, derav også lærlingplasser. Vi skal også ta inn lærlinger snart på Hydro. (Jobber selv som elektriker).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider