stepside Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Morro! kommer vell neste uke da.......det er marked i Årjäng i helgen :-) Tjau (eller hvordan sman nå staver det :-) Schau (?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Jeg vil ha manuell kasse. 350 kassene synes jeg virker lite fleksible med bare 3 gir. Skal en ha motorvei-vennlig turtall må man gå så langt ned (eller blir det opp?) i bakakselutveksling av akselrasjonen lider. Et alternativ kunne vært den lite brukte Th 200 kassa. Overdrive, slank lett kasse, god tilgang, billigere enn 700 kassa. Men det spørs om den tåler en stroker motor? Men så var det dette med følelser da. Manuell kasse tiltaler meg på en rod. Det skal være litt mer "arbeid" å kjøre en hotrod, og en "direktekobling" som en mauell kasse er, passer liksom inn i hele hotrod-tanken synes jeg. TPI skal alle ha, ja. Derfor er de dyre. Brukte TPi 350 motorer aventeres for 15-20000kr. Th 700 kasser fra ca 8000 og oppover. En brukt vanlig 350 motor fra midten av 80-tallet MED 5tr manuell kasse aventeres gjerne fra ca 15000 + - kr. Hvorfor stroker? Vel. Jeg tenker som så: ca370 hkr fordelt på 383 cid er mer driftsikkert enn ca 370 hkr fordelt på 350 cid? Forutsatt at alt er bra bygget, selvfølgelig. Dessuten har jeg sansen for disse stroker-settene. Kjøp et sett lever motor+strokersett til en proff, og få i retur en rå motor! Men det er kanskje andre, bedre løsninger? Spytt ut! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Vi satt i klubben igår og diskuterte dette. Jeg er ihvertfall og flere med meg om at det å kjøpe en ferdig motor i USA strok eller ikke er MYE billigere n å først kjøpe kittet og så få en proff en til å gjøre jobben, jobben her i Norge koster like mye som motoren fra statene. Jeg har fått et tilbud på 2400 dollar og de er villige til å senke denne prisen hvis det blir flere motorer. Her snakker jeg om en short block som med Vortec topper vil gi meg 425 hester. alt er fiks ferdig avballansert og det hele, billigere får du det ikke. Jeg sjekker nå seriøsiteten til denne levrandøren med en bekjent av meg i USA. Titt på linken under. http://www.strokermotor.com/ http://www.golenengineservice.com/ http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/57841/ Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Problemet er at jeg kommer ikke til å få råd til å kjøpe dette fiks ferdig. Planen min er å kjøpe en pent brukt orginalmotor fra f.eks en van/Blazer K5 eller noe her i Norge, evt i Sverige, for deretter å kjøre med denne inntil jeg får råd/lyst til å gjøre "noe" med den. Et strokerkit er det mest sannsynlige, men kanskje finner jeg på noe annet den dagen jeg bestemmer meg for å gjøre noe. Kanskje en turbo hadde vært gøy? Disse motorene har jo ganske lav komp i utgangspunktet, noe som burde gjøre de egnet for turbo. Uansett ligger dette frem i tid for meg. Er tross alt ikke ferdig med rustsveising på karosseriet ennå. Ramma har jeg ikke engang begynt med. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 ja det er det her som er så morro med chevy....det er så utruligt mange muligheter! Driftssikkert? Slik jeg ser det er 350 motoren noe av det mest driftsikkre og langlivede motorere som finnes! Kan ikke tenke meg at en 383 skulle være enda mer driftsikker (er det mulig :-), motoren har jo lengre slaglengde (å derfor raskere stempelhastighet) og det er neppe noe fordel (uten at jeg tror det betyr noe som helst....:-). Stroker motorere virker inn nå :-) På en rod er det sikker stilig med manuell kasse! Bedre løsninger, nja jeg tror alle må gå for det de tror på. Men strokerkit er nesten dobblt så dyrt som et"vanligt" 350 kit...... Slik det ser ut nå vil jeg beholde tbi:en på min motor. renovere toppene, ev borre (hvis nødvendig) nye lager ev ny veiv det får jeg se når (hvis) jeg åpner motoren (skal gjøre en comp test i helgen....) m.m. Headers 4-2-1, stor luft "burk" nye matchede injectorer, Hi Flow TBI + noen andre småsaker fra: http://www.turbocity.com/TBIPowerMain.htm Ikke noen 370hester men kanskje en 250++ (må starte et sted :-) så....kan man jo fortsette med vortec topper, en ny cam corvett EFI.......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Jeg får vel tusle uti garasjen igjen og plugge inn stikkkontakten, åpne gasskrana, sette strømmen på 3 og trådmatingen på 6. :D (Høy trådmating fordi jeg gikk over fra 0,8 til 0,6 mm tråd. Bare tull.) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Her går vi fra det ene til det andre! :) Nå som du har fiksa motoren så den går fint foreslår jeg at du kjører sånn en stund. Så skaffer du en slitt 350 motor og renovrerer den, kjøper et Ramjet eller Commander 950 injection system, vortec topper, en fet cam, headers og doble 3 tom hele veien (eksosutgangen på siden av bilen hadde vært fett :D). Så lemper vi ut det gamle TBI sølet og hiver inn en heftig 350! Løp og kjøp farsan! :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Jepp motoren er "fixet". Slik det var døde motoren helt på 3200rpm...... sjekket det jeg kunde men leverte tilslutt bilen til US Car Service. 02 sonden og MAS sensoren ble byttet og ut kom en ny bil. Dette var nesten for enkelt :-). De fikset også en del andre ting som jeg hadde rotet med bland annet tv kabelen......(den skal IKKE være slakk........). Har haft meget god hjelp opp gjenom årene av US Car Servise og jeg kommer nokk å plage dem i lang tid fremover :-) Ettersom 02 var gåen så fikk ikke motoren nokk sås slik at den gikk...dårlig.......oj oj oj hvilken forskjell :-) nå brenner den gummi :-) Jeg har kastet alle mine planer i sjøen (det er en sjø der jeg bor) å starter nå på ny. Skulle måle kompresjon nå i helgen men......det tar vi neste helg. fant noen fine linker når det gjelder tbi trim http://www.turbocity.com/TBIPowerMain.htm http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/ fra http://www.cfm-tech.com fikk jeg denne epost på spørsmålet om tbi trim til 270-280hester (obs ingen ny chip!) --------------------------- Sure, Comp Cams camshaft #12-388-4. Our Ported T-Body and/or our Tbi Power Plate Spacer. Better air induction - our Air Flow Enhancer + Injector Spacer More fuel - add our Adjustable Fuel PSI Regulator. Headers - Thorley (best) or Edelbrock That's it. ------------------------------------------------- skulle koste en 5-600 $ + eksos (som jeg må skifte uansett). på chevy talk fant jeg en 3-4 som hadde dette eller lignende oppset å som var MEGET positive........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Hehehe....du ville jo ikke høre på meg når jeg sa det var en gåen 02 sensor i den andre tråden. :D:D Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Ang denne driftsikkerheten da, er da virkelig stroker så mye mer driftsikkert? Det som er verdt å tenke på er at det som sjer er at stemplene går lenger ned, så du får høyere stempelhastighet og kanskje mer ubalanse?... Bare en tanke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 du vet amatøren....;-) o2 var jo nestene ny og jeg målte 0.045V litt lavt men......alikavel gåen var den. Skal høre på deg neste gang :-) det er få som snakker om lengre slaglengde på en stroker motor.....når jeg tenker etter er det bare meg :-) les litt høyere opp....... Lang slaglengde....det er Harly det.....å alle vet vell hvor pålitlige de er :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg