Gå til innhold

TDi vs 16v

Ranger emnet

lars y

Anbefalte innlegg

Hey Ho folks!

Nå har jeg fått enda en merkelig idê :D

Jeg har jo da en Golf 3 1.8 GT (90hk) som motorn har kvelda på :\, og planen da har jo vert å dra til tyskland og skaffe meg en 16v delebil til en billig penge og bytte over motor og girkasse og div rall...

Men, nå har jeg sotte og fundert litt, kanskje jeg skal pøtte inn en diesel motor isteden?:thumb

Positive med dette er jo da at drivstoff forbruket går vel ned en god del?

Forsikring går vel drastiskt ned?

Med chip og div småtteri kan den vel nesten gå like bra som en 16v?(med tanke på massevis med dreimoment)

Men, nesten viktigst av alt så har jeg jo tenkt å selge bilen i nærmere fremtid når jeg får pussa den komplett opp.

Så, hovedspørsmålet er vel nesten hva som er mest attraktivt for Ola Nordman på markedet? 16v eller TDi?...

En ting til: Noen som vet hvor mye mer jobb det er å sette inn en diesel motor i en bensinbil enn å bare bytte til en større bensin motor? Hvilke ekstra deler må jeg skifte om enn med en 16v....

Takker for svar på forhånd, for nå skal jeg snart ut og feste!:D

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å få inn en 150 hk tdi så må du bygge om masse.

Motoren kommer jo fra en G4 og er IKKE bolt-on.

Husk også på bremser og understell skal holde følge med dette.

Min mening:

TDI er og blir en kortpustet raklemaskin.

Samme hvor mye de utvikler den så blir det aldri som en bensinmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for en 110hk TDi, den passer rett inn og med chip så går den meget brukbart

OG om du først skal kjøpe deg en donor bil så er jo saken grei, da har du alt du trenger, en del arbeid blir det uansett. Hva som er mest og minst tør jeg ikke svare på.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å få inn en 150 hk tdi så må du bygge om masse.

Motoren kommer jo fra en G4 og er IKKE bolt-on.

Husk også på bremser og understell skal holde følge med dette.

Min mening:

TDI er og blir en kortpustet raklemaskin.

Samme hvor mye de utvikler den så blir det aldri som en bensinmotor.

Hmm, trur enten jeg eller du har misforstått her... Jeg skal jo kjøpe en G3 med diesel motor...forresten, hvilke forskjellige typer diesel motorer finnes det til Golf 3 ?? og hvor mange hester og Nm har de?

Har Btw. funnet en TDi i tyskland som ikke er så gæli:her

Skal jo totalt overhale motoren før jeg settern inn da....

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, trur enten jeg eller du har misforstått her... Jeg skal jo kjøpe en G3 med diesel motor...forresten, hvilke forskjellige typer diesel motorer finnes det til Golf 3 ?? og hvor mange hester og Nm har de?

Har Btw. funnet en TDi i tyskland som ikke er så gæli:her

Skal jo totalt overhale motoren før jeg settern inn da....

Skal du først bygge om, gå for den største.

I golf 3 får du vell:

1,9 D slapp og jævli

1,9 TDK/GTD 75HK og 150 nm mener jeg, men med litt potensiale,

1,9 TDI 90HK

1,9 TDI 110HK

Sist nevnte får du vell i overkant av 140HK med chip og mye godt dreiemoment.:phatyo

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider