Waalseth Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 kjøpte en turbotryks måler idag,å skal koble den..men går de får de samme kor eg kapper vacum slangen å setter "t røret" mellom? og kor er det enklest å koble strøm til den? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Enkleste vakuumslangen å kappe er jo den som går til orginalt ttrykksmeteret, den henger under dash'en. Kommer inn gjennom gummiproppen som er bak støtdempertårnet og går opp til instrumentet selvsagt. Strøm kan du vel ta fra stereon, som du sikkert har? :D Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 siden du har kjøpt deg trykkmåler, regner jeg med at du Ikke har jeg da... og da skal t-stykket imellom innsug og Bensintrykksregulator. Rent strøm-messig, trenger du kun en + og en - samt en eller annen + til å "skru på" lyset i instrumentet. Jeg satte egen + og - inn til instrumenetet fra stereoen, og satte +'en til lyset rett på plussen til instrumetet. Ergo, så får jeg lys i instrumentet med en gang jeg starter bilen, eller setter tenninga på hakk 2. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Enkleste vakuumslangen å kappe er jo den som går til orginalt ttrykksmeteret, den henger under dash'en. Kommer inn gjennom gummiproppen som er bak støtdempertårnet og går opp til instrumentet selvsagt. Strøm kan du vel ta fra stereon, som du sikkert har? :D jepp,kapper den der eg..å setter t røret imellom.. Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 siden du har kjøpt deg trykkmåler, regner jeg med at du Ikke har jeg da... og da skal t-stykket imellom innsug og Bensintrykksregulator. Rent strøm-messig, trenger du kun en + og en - samt en eller annen + til å "skru på" lyset i instrumentet. Jeg satte egen + og - inn til instrumenetet fra stereoen, og satte +'en til lyset rett på plussen til instrumetet. Ergo, så får jeg lys i instrumentet med en gang jeg starter bilen, eller setter tenninga på hakk 2. mulig å koble strømmen på bryteren til grøftelys/tåkelys? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 siden du har kjøpt deg trykkmåler, regner jeg med at du Ikke har jeg da... og da skal t-stykket imellom innsug og Bensintrykksregulator. Er det så lurt da? Om det er en luftlekasje en plass til måleren så vil jo bensin trykket bli feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmeland Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Har satt den på vakumslangen til wastegaten jeg da. Fungerer vel like greit det vel? Virker nå supert her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Koffor ikje bruke den nippelen på innsuget som er "reservert" for turbotrykkmåler? Mulig den er plombert med ein skru men da er det bare og bytte den ut med ein nippel. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Er det så lurt da? Om det er en luftlekasje en plass til måleren så vil jo bensin trykket bli feil... Selvsagt er det jo bedre å bruke et eget uttak, men en søndag i advent i garagen har man sjeldent en slik nippel liggende, og det er Sjeldent det lekker på en slik ledning når den er ny. Står som oftest som anbefaling når du får trykkmåleren at du skal koble den mellom innsug og btr, forde dette er det Eneste stedet man faktisk har slange, uansett bil. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 trur eg skal ha måleren oppe til venstre får instrumenta på dashen..men korleis eg skal få slangen frå måleren ned og under dashen? tenkte å ha den ned mellom luft rillene der,men der er no tett.. noen forslag? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Selvsagt er det jo bedre å bruke et eget uttak, men en søndag i advent i garagen har man sjeldent en slik nippel liggende, og det er Sjeldent det lekker på en slik ledning når den er ny.Står som oftest som anbefaling når du får trykkmåleren at du skal koble den mellom innsug og btr, forde dette er det Eneste stedet man faktisk har slange, uansett bil. Det er jo sant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Der er ei list du kan trekke ut. So stappe du slangen og ledningane inn å so trykke innjenn lista. Det blir litt stramt men går somregel bra. Lista er 1cm brei og går framm og til høgre mot speedometeret. Samme høgden og stilen på den lange lista som ligger rett over hanskerommet. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 uansett hvor du kobbler den,,viss du får lekasje vil du få problemer. bare så det er sakt er jo vacum i hele systemet. logisk ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 uansett hvor du kobbler den,,viss du får lekasje vil du få problemer. bare så det er sakt er jo vacum i hele systemet. logisk ? det grommeste er egentlig å ha elektrisk føler i motor-rommet til turbotrykksmåleren. Det finnes, men det koster... da slipper du å dra den jævla vakumslangen inn i bilen hvertfal. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 ja.da Snakker vi $$$:) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.