citrusen Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Når startet Volvo og levere Euro 2 og 3 på sine biler. Tenker da på 7,10 og 12 modellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Volvo kom vel med Euro 1 i 94, når FH ble lansert, Euro 2 kom de vel ikke med før 98/99 når versjon 1, generasjon 2 ble lansert, Euro 3 når versjon 2 ble lansert og Euro 4 når Versjon 2 generasjon 2 ble lansert med den nye 13 literen. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 får jo 13L euro 3 men er euro 4 med adblue (skumle stoffet) Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 stemmer det, du får 13 literen med Euro 5 også. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Hva er add-blue godt for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
citrusen Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Takker og bukker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hva er add-blue godt for? add blue er godt for å få ned NOX nivået i eksosen. Stoffet sprøytes inn i katalysatoren som igjen skaper en kjemisk reaksjon som gjør at NOX nivået går ned. Blandingen er på Euro 4 ca 1/4, altså 1 del adblue og 4 deler diesel. :) Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvofantasten Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Hva er add-blue godt for? Senker NOx utslippet, sprøytes inn i eksosstrømmen. Har ingenting og si for motor,effekt eller noe, siden det sprøytes inn i sluttfasen. Volvo sine Euro4 modeller er utstyrt med slikt, og når Euro5 kommer kan man bare justere opp mengden som skal sprøytes. Kreves ikke mer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Senker NOx utslippet, sprøytes inn i eksosstrømmen.Har ingenting og si for motor,effekt eller noe, siden det sprøytes inn i sluttfasen. Volvo sine Euro4 modeller er utstyrt med slikt, og når Euro5 kommer kan man bare justere opp mengden som skal sprøytes. Kreves ikke mer :) Hadde vel gjerne svart på det jeg :) Men uansett, add blue har ikke noe direkte å si for motoreffekten, men går du tomt for det stoffet så minker effekten drastisk. Hvor mye vet jeg ikke.. men man merker det kraftig. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Stig Arne: Du har pugga teorien ser æ!!...Hilsen Jørn :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 selvfølgelig :p Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvofantasten Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Hadde vel gjerne svart på det jeg :) Men uansett, add blue har ikke noe direkte å si for motoreffekten, men går du tomt for det stoffet så minker effekten drastisk. Hvor mye vet jeg ikke.. men man merker det kraftig. Ja du hadde vel gjerne det:) Men sånn er det. Forresten, er det bare 3-5% Adblue-innsprøytning i forhold til Diesel. Ikke 1/4. Det blir jo 25%. Bare spør hvis du lurer på noe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 en ting er no sikkert det er at adblue ar den største driten som er funnet opp.skal være veldig fint å få på ledningen etter hva det sies Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvofantasten Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 en ting er no sikkert det er at adblue ar den største driten som er funnet opp.skal være veldig fint å få på ledningen etter hva det sies Hva er drit da? Er sånn det blir når det setter krav til utslipp. Noe må gjøres. Er bare å håndtere det forsiktig, for får du det i ledningen er det gjort, kryper med en hastighet på 0,6M/H. Altså 60cm i timen:yak: Så derfor skal du ta alltid tappe systemet helt. Systemet kjører også en prosess etter du slår av tenningen, slik at det ikke står trykk i systemet. Og man må passe på og beskytte kontaktstykkene,med pose+strips eller noe lignende! Adblue er en god løsning på Euro-kravet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 egenskapene til stoffe som gjør det til no drit Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.