Gå til innhold

angående tilbakekjøp av vrak

Ranger emnet

Housey

Anbefalte innlegg

Som sikkert noen har fått med seg, så gikk golfen min på en smell onsdagen forrige uke (10/1-07)

den kommer mest sannsynligvis tll å bli vraka, og jeg vil komme til å tape utrolig mye penger om jeg ikke får kjøpt igjen vraket!

jeg var helt uten skyld i denne ulykka, da bilen min stod i ro på en parkeringsplass da en lastebil kom skrensende inn og tok bakenden på sida på golfen med festet til lastelemmen sin..

uansett.. takst har jeg ikke fått på golfen, men regner med at den har fått gjort sitt. det jeg da lurer på er, hvordan ligger det anne med å få kjøpt igjen vraket?

er IF (som er motpartens forsikringsselskap) som skal taksere skadene på bilen. tapet blir stort uansett hvordan jeg ser på det, noe jeg ikke helt er enig i da jeg er den skadelidende. jeg burde ikke tape NOEN ting på dette.

veit at etter nyttår nå, så kom det nye vrakregler osv. er derfor jeg spør. de kan da ikke nekte meg å få kjøpe igjen vraket?

hvis de nekter meg det, så kommer jeg til å tape noen titallstusen på at JEG blei påkjørt

noen som har synspunkter eller tips angående dette? som f.eks har vært igjennom det samme?

gjelder min gode gamle golf

pics for views:

Sånn så den ut:

golfen.jpg

Sånn ser den ut alacocaina :

DSC_1939.JPG

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du selv kan bestemme om de skal rette opp i feilene eller kjøpe ut bilen. Var slik da jeg fronta med en Mitsu Pajero for 3 år siden. Motparten sin feil, og jeg fikk tilbud om en viss sum (lurer på om det ikke var 5-6 tusen), men sa nei. De var da nødt til å sy dette i sammen igjen, noe de også gjorde.

Sommeren 2006 (ikkeno mer gjort med bilen siden kræsjen), og bilen blir stjålet. Får igjen 15 000,- + fri omregistrering. Men så har man den jo berømte egenandelen på 3 000,- da :/ (ikke at dette har noe med saken å gjøre, men se hva jeg får igjen 3 år senere :) )

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VERDENS ENKLESTE SAK. snakk med takstmannen i IF, og si at du tar kontantoppgjør for skaden, eller bilens verdi, sett utifa bildet. (gjennomsnittlig salgsverdi) snakk med en oppretter, så skifter han bakskjerm og ei brukt luke. litt lall, og tralla er god som ny igjen.. End of story...

er nok litt mer innvikla enn det..

skal bilen bli 100% igjen så må hele baken byttes..

taket er såvidt skrått. c-stolpen er bøyd etc.. det jeg får igjen vil ikke stå i stil med hva det koster og få retta den!

har fått gode svar på andre fora. så har fått vite det jeg trenger egentlig :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok litt mer innvikla enn det..

skal bilen bli 100% igjen så må hele baken byttes..

taket er såvidt skrått. c-stolpen er bøyd etc.. det jeg får igjen vil ikke stå i stil med hva det koster og få retta den!

har fått gode svar på andre fora. så har fått vite det jeg trenger egentlig :)

Synes jeg du hørtes vel pessimistisk ut..... Nå er jeg biloppretter med 17 års erfaring, å jeg synes ikke det ser så gæærnt ut.. av med bakskjermen, så kommer taket fint..:smilbmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider