Keltern Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Heisann! :) Er det noen som veit om en god og kanskje også enkel måte å få bensinmåleren til å fungere som den skal? Den går å vipper opp og ned, uten at den lander på noe jeg kan være sikker på er bensinnivå, bruker trippteller som en pekepinn nå, men når man leker seg litt så går bensinen mye fortere slik at beregninga ikke lenger holder mål! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Søk litt, trur der finst 100vis av tråder om dette. Her f.eks: http://bilforumet.net/showthread.php?t=149177&highlight=bensinm%E5ler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-TIC Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 min bensinmåler er død.. hos meg så er det brudd på ledningen så er i tankarmiaturet eller hvordan det enn skrives..mulig det er dårlig kontakt der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 har akkurat samma problemet, når jeg starter bilen viser den en ting, så etter litt kjøring viser den plutselig noe helt annet, har gått tom for bensin midt i ettermiddagsrushet inni bergens lengste tunell på dette..! Hadde noen giddet å gi oss en lyd på hva som kan være gale? hvordan sjekke? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Først finne ut om feilen ligger i viser instrumente (i speedometeret) eller i tankarmatruen (i tanken). Dette gjøres ved og finne den koblingen i bagasjerommet og til venstre som går ned til tank armaturen. Finne dei rette ledningane og mål motstanden. Viss noken har boka til volvo står der verdiane til tilnerma lik tom og full tank. Eg har ikkje den boka desverre, so kan ikkje hjelpe meir. Men eg hadde samme problemet og da bytta eg tank armaturen, ein slitedel som fort bli unøyaktig. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Spurte verskstedformann hos den lokale volvo forhandleren Feilen er to løse muttere bak tankmåler instrumentet! eller så er feilen Giveren i tanken! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Spurte verskstedformann hos den lokale volvo forhandleren Feilen er to løse muttere bak tankmåler instrumentet! eller så er feilen Giveren i tanken! Skal prøve dette, men ingen som vet hva problemet kan være når jeg kjører viser måleren en ting, hvis jeg står på tomgang en ting, og plutselig kan den være helt på null! er ufattelig irriterende.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Skal prøve dette, men ingen som vet hva problemet kan være når jeg kjører viser måleren en ting, hvis jeg står på tomgang en ting, og plutselig kan den være helt på null! er ufattelig irriterende.. Det er det som er problemet det jeg skrev i posten ovenfor. har akuratt samme problem som du. men skal se på dette imorgen tenkte jeg Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Spurte verskstedformann hos den lokale volvo forhandleren Feilen er to løse muttere bak tankmåler instrumentet! eller så er feilen Giveren i tanken! Eller så må man lodde opp alle loddepunktene på printkortet bak på instrumentet sm jeg måtte.... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg