Gå til innhold

volvosjuke? aka bensinmåler

Ranger emnet

Keltern

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Er det noen som veit om en god og kanskje også enkel måte å få bensinmåleren til å fungere som den skal?

Den går å vipper opp og ned, uten at den lander på noe jeg kan være sikker på er bensinnivå, bruker trippteller som en pekepinn nå, men når man leker seg litt så går bensinen mye fortere slik at beregninga ikke lenger holder mål! :P

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat samma problemet, når jeg starter bilen viser den en ting, så etter litt kjøring viser den plutselig noe helt annet, har gått tom for bensin midt i ettermiddagsrushet inni bergens lengste tunell på dette..! Hadde noen giddet å gi oss en lyd på hva som kan være gale? hvordan sjekke?

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først finne ut om feilen ligger i viser instrumente (i speedometeret) eller i tankarmatruen (i tanken). Dette gjøres ved og finne den koblingen i bagasjerommet og til venstre som går ned til tank armaturen. Finne dei rette ledningane og mål motstanden. Viss noken har boka til volvo står der verdiane til tilnerma lik tom og full tank. Eg har ikkje den boka desverre, so kan ikkje hjelpe meir. Men eg hadde samme problemet og da bytta eg tank armaturen, ein slitedel som fort bli unøyaktig.

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte verskstedformann hos den lokale volvo forhandleren

Feilen er to løse muttere bak tankmåler instrumentet!

eller så er feilen Giveren i tanken!

Skal prøve dette, men ingen som vet hva problemet kan være når jeg kjører viser måleren en ting, hvis jeg står på tomgang en ting, og plutselig kan den være helt på null! er ufattelig irriterende..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve dette, men ingen som vet hva problemet kan være når jeg kjører viser måleren en ting, hvis jeg står på tomgang en ting, og plutselig kan den være helt på null! er ufattelig irriterende..

Det er det som er problemet det jeg skrev i posten ovenfor. har akuratt samme problem som du. men skal se på dette imorgen tenkte jeg

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider