Gå til innhold

Hvem bil syntes du er værdens peneste??

Ranger emnet

volvo850_BSR

Anbefalte innlegg

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Saleen ble startet av Ford, på en måte. Er en egen fyr som driver det.

Kommer ikke på navnet hans i farta.. Kallest bare Mr.Saleen..[/Quote]

Niks, Saleen ble ikke startet av Ford, Saleen er et tunings firma som tuner Ford sine biler, på samme måte som Shelby og Roush, og at han blir kallt Mr.Saleen kan jo komme av at han heter Steve Saleen, Steve Saleen var tidligere race car driver, som begynnte for seg selv rundt 1983 med å bygge om og tune Mustang. og for en god stund siden bestemte han seg for å bygge en egen bilmodell http://www.saleen.com/

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. S7 er mer funksjonell enn vakker, imho.

Ferrari har ikke laget virkelig pene biler siden 60-tallet, da de forøvrig laget et par som tar pusten fra meg.

E-Type er i mine øyne en ekstremt vakker bil, men klarer aldri å svelge designet helt som verdens vakreste.

Honda NSX.. elsker designet, funksjonal nytelse, men.. njææ.

Umulig å velge kun én da :P

Men nye TT'n eller R8'n stiller sterkt i topp her.

Hm, jo, men de må se seg slått av;

Alfa Romeo 8C Competizione. Men er ikke perfekt.

Blir forøvrig slått av DB7. Men DB7 er ikke perfekt, dermed står det mellom:

Sent 70-talls Aston Martin V8 Vantage vs. Aston Martin DB9.

Mjo, blir DB9. Men sent 70-talls V8 Vantage er den jeg helst vil ha. :)

Edit: Enda en som passer på listen: Shelby Daytona. Gjerne den Sør-Afrikanske replicaen, ekstremt pen.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, Saleen ble ikke startet av Ford, Saleen er et tunings firma som tuner Ford sine biler, på samme måte som Shelby og Roush, og at han blir kallt Mr.Saleen kan jo komme av at han heter Steve Saleen, Steve Saleen var tidligere race car driver, som begynnte for seg selv rundt 1983 med å bygge om og tune Mustang. og for en god stund siden bestemte han seg for å bygge en egen bilmodell http://www.saleen.com/

Ahh, dette stemmer rimelig bra;)

Men husker jeg rett, så fikk Salenn driftspenger ifra Ford også, ivertfall når de skulle begynne å produsere egne biler! :)

'Jumpstart' på en måte.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fs_cosmo09.jpg

Og et litt mer unikt bilde...

Cosmo.jpg

Bildet er tatt fra en gammel post av mazdafun. Tenker meg kanskje slutten av 60 tallet. Hvis jeg husker riktig er det ordføreren i Oslo og en Mazda sjef, når Mazda skulle etablere seg i Norge.

Kanskje ikke vakreste bilen, men som første Mazda med wankel har den jo også historie som er viktig!

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, dette stemmer rimelig bra;)

Men husker jeg rett, så fikk Salenn driftspenger ifra Ford også, ivertfall når de skulle begynne å produsere egne biler! :)

'Jumpstart' på en måte.

Er meget mulig Saleen fikk en slik jumpstart fra Ford, siden dei har meget tett samarbeide, Ford valgte jo Saleen til underleverandør og han også har monteringen av Ford GT på sin fabrikk

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kall meg gjerne harry med amazon har i mine øyne fineste linjer:D.. samme med pv, utrooolig fine biler

men ingen biler kan slå en ordentlig fin ascona A<3<3, fine skarpe linjer og bilen er fin invendig til å være fra 72-75

svigerbror har en ascona A, og når jeg sitter på i den, kan ingen føle en høyere status en den statusen jeg føler.. føler meg som kongen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kall meg gjerne harry med amazon har i mine øyne fineste linjer:D.. samme med pv, utrooolig fine biler

men ingen biler kan slå en ordentlig fin ascona A<3<3, fine skarpe linjer og bilen er fin invendig til å være fra 72-75

svigerbror har en ascona A, og når jeg sitter på i den, kan ingen føle en høyere status en den statusen jeg føler.. føler meg som kongen:D

Du er ikke harry, Amazon er en meeeeee-eeee*holder på det*eeeget pen form.

Ascona A.. nja.. der mista du meg. :P Men all respekt for induvidualismen din. ;)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider