Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Vi har fått en del henvendelser på at vi har fjernet Mini Street Rookie og at dette er dumt. Hvis det finnes interesse så kan vi gjerne lage en prisbegrenset klasse, som gjelder for alle. Denne klassen vil ikke være som en nybegynner klasse, slik som Mini Street Rookie var (Eller Mini Street Try It er)... Vi kan for eksempel kalle klassen for Mini Street 15 000 og bruke samme regler som i de andre STREET klassene. Bortsett fra at utstyret som blir brukt kan ikke koste mer en 15 000,- Vi snakker da om basshøyttalere og forsterker. Hva vil dere ha av begrensinger? Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 For "rookie" synes jeg kanskje max pris var litt høy, men det er bare meg! 15 lapper for bass og amp er vel litt mer på vidrekommen nivået!? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Dette er ikke en nybegynner klasse, men heller en prisbestemt (selv om jeg ikke liker det) street klasse, som er åpen for samtlige deltagere akkurat som en vanlig street klasse. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Da ville jeg ikke hatt Street Regler der, men kanskje en regel om at man ikke kan ha varebiler? baksetet kan vippes ned, men skal også kunne vippes opp uten problemer. Og kanskje hatt to klasser, en fra 0-15000kr og en opp til 25000kr? Når jeg sier at vi ikke bør ha samme regler som street tenker jeg hovedsaklig på kondensatorer og antall ledere mellom amp og sub, for da er det mye enklere å bruke denne klassen til de som evt blir klasset opp fra try it og kanskje risikerer å havne i Super-street eller lignende pga måten anlegget er koblet opp på selv om det er ett billig anlegg. Og så kan man bruke street regler for å unngå at det stiller Vegg-biler i disse klassene. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Er dette "under construction" eller på snakk om? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Er dette "under construction" eller på snakk om? =) Det er MULIG at vi lager en slik klasse.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 akkurat ja.. Det hadde vel ikke vært dumt med noe som overtok/overgikk Mini street Rookie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 15K passer nok for endel lommebøker rundt om. Fint for de som ikke kan satse tøfla & litt til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-load Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 15.000 kr klasse trur jeg ville vært tingen...Fin klasse for folk som ikke satser alt de eier og har... ang reglene, så mener jeg :fritt antall subwoofere og fri størrelse... fritt ant. forsterkere...droppe det med ant. høyt kabler inn i kasse... maks 2 batterier som i street c. ellers samme reglene som i street klassene... Ang pris/sum : den prisen alle kan få utstyret til/pakketilbud må være gjeldende... Ang fritt ant.forsterkere og subwoofere : Det er min mening, pga da kan du f.eks bygge en bil med utstyr ifra f.eks Biltema og være konk.dyktig... og det er ikke alle "billig" merkene som har monoblokker...og som er linkbare..(med tanke på høyt.kabler). kjett for en nybegynner å komme med utstyr for 10-15.000kr og måtte konke.i klasser der gutta (og jentene) har utstyr for kanskje 50.000+kr. (klassa må/bør ha Nm status i likhet med de andre klassene) Håper vi får ei sånn klasse i Norge, og det hadde vært morro å sett hva folk hadde greid å få til med utstyr for "bare" 15 lapper... Siter Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08 00-155.7db superstreet nw 01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+ 06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 15.000 kr klasse trur jeg ville vært tingen...Fin klasse for folk som ikke satser alt de eier og har... ang reglene, så mener jeg :fritt antall subwoofere og fri størrelse... fritt ant. forsterkere...droppe det med ant. høyt kabler inn i kasse... maks 2 batterier som i street c. ellers samme reglene som i street klassene... Ang pris/sum : den prisen alle kan få utstyret til/pakketilbud må være gjeldende... Ang fritt ant.forsterkere og subwoofere : Det er min mening, pga da kan du f.eks bygge en bil med utstyr ifra f.eks Biltema og være konk.dyktig... og det er ikke alle "billig" merkene som har monoblokker...og som er linkbare..(med tanke på høyt.kabler). kjett for en nybegynner å komme med utstyr for 10-15.000kr og måtte konke.i klasser der gutta (og jentene) har utstyr for kanskje 50.000+kr. (klassa må/bør ha Nm status i likhet med de andre klassene) Håper vi får ei sånn klasse i Norge, og det hadde vært morro å sett hva folk hadde greid å få til med utstyr for "bare" 15 lapper... Dette forslaget er jeg helt med på!:thumb Så Tor Steinar, det er bare å sette i gang!:tannløs: Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 :m'm: Som jeg skulle sagt det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 John Anders sitt forslag her er akkurat slik jeg også mener det burde være :) Det blir jo da en kombinasjon av gamle og nye regler som gjør det lettere.. Og da kan det jo kanskje bli litt mer priskonkurranse også, med tanke på at de fleste vil vel at merket de selger skal være best, men da må de kanskje senke prisen litt for å få dytta utstyr inn i den klassen.. Ikke sikkert, men kaaanskje :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Tilleggsretningslinjer for Mini Street 15 klassen: • Mini Street 15 klassen har samme regler som de andre Street klassene bortsett fra disse: • Mini Street 15 klassen er åpen for samtlige deltagere som ikke vil bruke masse penger på ett anlegg. • Fritt antall og fri størrelse på basshøyttalere og forsterkere. Men, dette kan maksimum koste i butikk kr 15 000,- • Det er tillatt med sponsing i denne klassen, men utstyret som blir brukt, SKAL være tilgjengelig for samtlige personer til den prisen som deltageren viser til ved kontroll. • Det henvises til reglene i Street A, når det gjelder batterier og kondensatorer. • Det henvises til reglene i Street når det gjelder høyde på basskassen. • Det arrangeres NM i denne klassen. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Høres ut som en bra klasse i grunn! Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Genialt :) Så i årets sesong kommer du til å se alle fjorårets Street A deltakerene i denne klassen, haha :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg