Gå til innhold

Øvrig Grense på størelse av streamer?

Ranger emnet

CaRBoNE

Anbefalte innlegg

Den farga stripa på ruta er lovlig jo, for det er jo levert orginalt..

Joda, men regner mer du svarte på innlegget som var litt lenger oppi tråden her, og det han mente var at det er ikke lov å klistre på streamer selv om ruta allerede er orginaltonet 10-15cm i toppen...

(Siden noen mente at siden den var orginaltonet der burde det være lov å ha streamer som dekket like mye)

Jeg vet ikke hva reglene er på dette med streamer, det eneste jeg vet er at min går gjennom EU-kontroll på BT, og teknisk kontroll langs veien hver gang.. Og det har blitt noen stk nå..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva reglene er på dette med streamer, det eneste jeg vet er at min går gjennom EU-kontroll på BT, og teknisk kontroll langs veien hver gang.. Og det har blitt noen stk nå..
Og der ser vi forskjellen på flaks/uvitenhet blant kontrollørene og hva lovverket sier. :)

Loven sier dette (som flere her har påpekt);

Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran).

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Showbil?

Reglene er klare, skal bilen kjøres med på vei skal kjøretøyforskriften følges, finnes ikke noe unntak for 'showbil'.. Står bilen parkert kan du gjøre hva du vil med den. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider