Ford-for-ever Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Hei! ser at mange påstår at man må ha litt mostand i eksosanlegget på en bil? Men som jeg har forstått så er det 2 takt som må ha motstand for å gå bra, og at 4 takt skal ha så lite motstand som mulig? stemmer ikke dette? er det jeg som er helt ut av kjøre? håper på svar Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Motoren trenger en viss motstand ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Hvis du skrur av eksosmanifolden på motoren din, og prøver å kjøre vil du merke HARDT at den går MYYE dårligere enn med eksosanlegg, så JA, motoren skal ha en viss motstand. 2takt trenger mer enn 4 takt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 hmm, turbo bil.skal ha motstand for å ikke få så mye baktrykk i manifoil..stemmer ikke dette ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 I en turbo bil skal eksosen fortest mulig ut av eksosanlegget. Altså, null motstand Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 I en turbo bil skal eksosen fortest mulig ut av eksosanlegget. Altså, null motstand Er det som eg og har hørt! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 I en turbo bil skal eksosen fortest mulig ut av eksosanlegget. Altså, null motstand Enig!:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford-for-ever Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Ok, daså! Men hvordan er det på sugemotorer da? tenke på å lage et rakrør på 2,5" med bare en lyddemper bak og grenrør fra pedersenracing.. Vil motoren kunne gå sund av at jeg lager et eksosanlegg selv? Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.