Gå til innhold

E 85 fuel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det skal gå utmerket. Blir nok vanlig å gjøre i fremtiden. Bruker du gasser eller? Går nok greit å dyse den opp+ større akspumper, problemet blir hvis du ikke får fatt i E85. Da må du jo dyse ned igjen for å kjøre bensin. Selv om E85 ikke er på langt nært så tærende som methanol så trengs det spesielle pakninger osv.

Ombygningskitene du får for methanol til bla Holley kan sikkert brukes.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå utmerket. Blir nok vanlig å gjøre i fremtiden. Bruker du gasser eller? Går nok greit å dyse den opp+ større akspumper, problemet blir hvis du ikke får fatt i E85. Da må du jo dyse ned igjen for å kjøre bensin. Selv om E85 ikke er på langt nært så tærende som methanol så trengs det spesielle pakninger osv.

Ombygningskitene du får for methanol til bla Holley kan sikkert brukes.

 

Bruker gasser nå,har funnet omb sett sjå summit ca 350 $ for alt inkl dyse sett(Dominator)Hær på jæren er det en stasjon til nå i stavanger litt lite.kommer vurdere dette til neste år ja.

 

kan denne erstatte race fuel??? koster jo 1/4 forhold til 116 oktan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen løsning kunne kansje vært å ha E85 på en egen tank bare til bruk med lystgassen? Da slipper du å bygge om gasseren og det er jo med gassen på du har mest bruk for ekstra kjøling og bankefasthet. Du må kansje ha større bensindyse til gassanlegget? Og du måtte isåfall hatt en egen pumpe til E85'en, men da er jo supplyen ekstra sikker.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er prisen på E85 i forhold til 95? Kjører jo forbi Statoil på Storo hver dag men har aldri sjekka…

Kan vel ikke bruke det uansett uten noen form for ombygging.....

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal liksom være avgiftsfri, dvs ca 8 kr pr liter mener jeg å ha hørt.

Har man dårlig tilgang kunne det kansje vært en tanke og laget en egen E85 tank og pumpe fram til sekundærkammeret på forgasseren. Man kjører bensin som vanlig på primærsiden men dyser opp sekundærsiden for ekstra kjøling og bankefasthet på fullgass?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Den skal liksom være avgiftsfri, dvs ca 8 kr pr liter mener jeg å ha hørt.

Har man dårlig tilgang kunne det kansje vært en tanke og laget en egen E85 tank og pumpe fram til sekundærkammeret på forgasseren. Man kjører bensin som vanlig på primærsiden men dyser opp sekundærsiden for ekstra kjøling og bankefasthet på fullgass?

Jeg har forsøkt med E85 på min Chev. Avalanche 2002 mod. Bilen går bedre på dette enn bensin, men O2 måleren får feil verdier og det lyser en varsellampe. Når jeg blander 50/50 bensin og E85 og det går meget bra. Det er ingen økonomiske fordeler med å bruke E85 i dag. Eneste fordelen er at du får 10% mer hk. Grunnen til at det ikke er noe økonomi i dette er at forbruket øker med 15-30%. Jeg har forhørt meg litt rundt og søkt mye på nettet vedr. E85. Det er my "synsing" om emnet. Det hevdes fra "spesialist hold" at ventilene kan gå i stykker raskere. Det virker ikke helt logisk fordi E85 har lavere forbrenningtemperatur en bensin. Hvis det er noen som kan komme med noen fakta om dette så er det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt med E85 på min Chev. Avalanche 2002 mod. Bilen går bedre på dette enn bensin, men O2 måleren får feil verdier og det lyser en varsellampe. Når jeg blander 50/50 bensin og E85 og det går meget bra. Det er ingen økonomiske fordeler med å bruke E85 i dag. Eneste fordelen er at du får 10% mer hk. Grunnen til at det ikke er noe økonomi i dette er at forbruket øker med 15-30%. Jeg har forhørt meg litt rundt og søkt mye på nettet vedr. E85. Det er my "synsing" om emnet. Det hevdes fra "spesialist hold" at ventilene kan gå i stykker raskere. Det virker ikke helt logisk fordi E85 har lavere forbrenningtemperatur en bensin. Hvis det er noen som kan komme med noen fakta om dette så er det fint.

Dette var det noe sankk om i en annen tråd for en stund siden

http://running_on_alcohol.tripod.com/id26.htmlalacocaina

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt med E85 på min Chev. Avalanche 2002 mod. Bilen går bedre på dette enn bensin, men O2 måleren får feil verdier og det lyser en varsellampe. Når jeg blander 50/50 bensin og E85 og det går meget bra.
Hva gjør du for å rette på AFR? Eller prøver sprutet å kompansere selv?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår