Turboed1 Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 Siste ryktet jeg hørte var at Etanol bilene ikke tålte etanol..!Saab hadde noe problem med bensinpumpene sine. Disse tålte ikke etanolen Litt OT kanskje,men.. : Hvis man skal konvertere til E85 (for trimming) og betviler bensinpumpas livslengde,ikke kjøp en bensinpumpe. Kjøp en metanolpumpe...2 fordeler: overlever den Meth,overlever den all E85 i verden. Og,den er rated til å flytte MYE væske,grunnet at en meth-motor bruker enda mer fuel per hk. Bakdelen er at de koster litt. Men da slipper man kostnaden/bryet med å bytte bensinpumper i hytt ünd gehvær. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 problemet med etanolen er vel at man kan risikere at noen tettninger i motor/pumpe/etc ikke tåler den? Og omvendt om man kjøper etanol utstyr. E85 kosta 7-8kr sist jeg kjørte på det. Bilen må justeres opp for mere drivstoff for å få dette til å fungere. Rundt 20% mer forbruk må man regne med (kommer selvsagt ann på blandingsforholdet bensin/etanol) E85 kan ikke erstatte racefuel ;) Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 problemet med etanolen er vel at man kan risikere at noen tettninger i motor/pumpe/etc ikke tåler den? Og omvendt om man kjøper etanol utstyr. Metanol som jeg skrev om er mye mer korrosivt enn etanol...så hvorfor skulle ikke metanol-spec'ede deler tåle bensin,som knapt er korrosivt i det hele tatt (sett i forhold)..? E85 kan ikke erstatte racefuel ;) ...og argumentet for hvorfor ikke alkoholbaserte fuels kan erstatte racebensin er..? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 Så dette om pumpe problem på et Saab forum. Var vel snakk om tilbakekallig av etanol biler for å fokse problemet. Innlegget gikk ikke inn på noen grun hvorfor og hva som egentlig skjedde i pumpa. Vet ikke hvor marginalt det er ved valg av dysing på en etanol motor, men litt av hvilken type racefuel man veler så er denne mer eller mindre mettet med oksygen, stabiliteten på racefuel er også bedre i forhold til pumpebensin. det betyr i praksis at det kan dyses magrere med racebensin enn pumpebensin uten å unngå spikning. Hadde vært interessant å se litt hvordan E85 hadde fungert ammen med Lystgass Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.