Gå til innhold

E 85 fuel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Siste ryktet jeg hørte var at Etanol bilene ikke tålte etanol..!

Saab hadde noe problem med bensinpumpene sine. Disse tålte ikke etanolen

Litt OT kanskje,men.. : Hvis man skal konvertere til E85 (for trimming) og betviler bensinpumpas livslengde,ikke kjøp en bensinpumpe. Kjøp en metanolpumpe...2 fordeler: overlever den Meth,overlever den all E85 i verden. Og,den er rated til å flytte MYE væske,grunnet at en meth-motor bruker enda mer fuel per hk. Bakdelen er at de koster litt. Men da slipper man kostnaden/bryet med å bytte bensinpumper i hytt ünd gehvær.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med etanolen er vel at man kan risikere at noen tettninger i motor/pumpe/etc ikke tåler den? Og omvendt om man kjøper etanol utstyr.

 

E85 kosta 7-8kr sist jeg kjørte på det. Bilen må justeres opp for mere drivstoff for å få dette til å fungere. Rundt 20% mer forbruk må man regne med (kommer selvsagt ann på blandingsforholdet bensin/etanol)

 

E85 kan ikke erstatte racefuel ;)

 

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med etanolen er vel at man kan risikere at noen tettninger i motor/pumpe/etc ikke tåler den? Og omvendt om man kjøper etanol utstyr.
Metanol som jeg skrev om er mye mer korrosivt enn etanol...så hvorfor skulle ikke metanol-spec'ede deler tåle bensin,som knapt er korrosivt i det hele tatt (sett i forhold)..?

 

E85 kan ikke erstatte racefuel ;)
...og argumentet for hvorfor ikke alkoholbaserte fuels kan erstatte racebensin er..? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette om pumpe problem på et Saab forum. Var vel snakk om tilbakekallig av etanol biler for å fokse problemet. Innlegget gikk ikke inn på noen grun hvorfor og hva som egentlig skjedde i pumpa.

 

Vet ikke hvor marginalt det er ved valg av dysing på en etanol motor, men litt av hvilken type racefuel man veler så er denne mer eller mindre mettet med oksygen, stabiliteten på racefuel er også bedre i forhold til pumpebensin. det betyr i praksis at det kan dyses magrere med racebensin enn pumpebensin uten å unngå spikning.

Hadde vært interessant å se litt hvordan E85 hadde fungert ammen med Lystgass

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår