Gå til innhold

Hva koster det å påskilte bilen igjen?

Ranger emnet

Meto3

Anbefalte innlegg

hvis du bare mangler eu så beholder du skiltene...

de kommer ikke å henter skiltene hvis ikke bilen står på gata..

og så fort bilen er eu godkjent kan du kjøre igjenn...

du får ikke utsettelse på eu kontrollen uansett...har prøvd...

1989 Audi Coupe 2.3E

1990 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får verksted kostnader på mellom 8000-12000 for å få den eu-godkjent, har ikke mulighet til det nå. Isåfall må jeg utsette å ta lappen i tre-fire mnd. Meningsløst å betale på en bil som bare står her. Vil utsette om mulig.

Så hvis jeg avskilter, kan jeg sette de på igjen innen seks mnd, så lenge jeg utfører eu-kontroll og årsavgift rett før "påskiltinga", uten noen kostnad?

Har jeg forstått det riktig, gutter..?:morph:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du beholder skiltene... så får du ett brev som sier at du enten må godkjenne bilen, eller levere skiltene.. alternativt henter de skiltene for deg, om de finner bilen... du KAN levere skltene på OPPBEVARING på trafikkstasjonen, men eg personlig ser ikke vitsen.. du beholder skiltene, og tar kontrollen når det passer deg..

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke innen nyttår da? hvis man først har beholdt skiltene inn i det nye året får man krav på årsavgift?

Dersom bilen avskiltes og vrakes innen 20. mars frafaller kravet.. :)

Avskiltes og vrakes bilen før 1. juli, slipper man unna med halve avgifta.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld hvis jeg stjeler tråden her, men etter å ha lest her ble jeg litt usikker; Jeg har en Golf på vei, skiltene på denne var levert inn før nyttår en gang. Når jeg skal ha skilter på denne til neste år (så nært etter 01.01.08 som mulig) må jeg da betale årsavgift for dette året?

Slik jeg har forstått det må jeg kun betale årsavgift for neste år, siden bilen ikke hadde skilter dette året.

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen var avregistrert per 1.1.2007, og ikke skal påskiltes før tidligst 1.1.2008, slipper du å betale årsavgift for i år. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo ikke hva slags feil trådstarter har fått på bilen i denne eu-kontrollen, men dyrt ble det. En "utvei" kan være å ta en ny eu-kontroll på et annet verksted og håpe på at de finner færre feil. Er jo kjent at enkelte verksteder er unødvendig pirkete, så å bruke kr.500 på en second opinion/ny kontroll kan være penger spart. Eller tapt..

Står også å lese om her:

Selv om det koster noen hundrelapper ekstra, kan det ofte være lurt å la flere foreta EU-kontrollen, eller periodisk kontroll, som det heter på det offisielle språket. Om bilen kontrolleres av flere og bilen må repareres, kan bileieren selv velge hvilken "mangellapp" som skal følges opp. Det er nemlig bare godkjenningen og ikke mangellappene, myndighetene registrerer

http://forbruker.no/bil/nyheter/article1204571.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider