Gå til innhold

Korte inn mellomaksling. Hvordan gå frem?

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Spenn opp akselen i en dreiebenk og drei av sveisen mellom røret og flensen inn mot girkassen, kapp akselen i ønsket lengde med et stikkståll eller no. Press flensen i det nykappede røret og punkt den fast. Sjekk om det er kast med og bruke et måleur. Helsveis og ta en siste sjekk om det er kast.

Eller bestill en på mål fra www.kardang.no

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lever akselen og kryssene du skal bruke i begge ender. Mål avstanden. Og lever alt til mellomaksel service, eller uni kardan på lørenskog. koster mellom 1500 og 2500 og få kortet, lakkert og balansert akselen.

Forresten tror UNI kardan har bytta navn til GKN driveline.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler hvertfall ikke flere tusen for å få kortet inn den mellomakslingen...

Men hvordan skal jeg få krysset til å stå akuratt slik som det stod?

En måte som går er å spenne opp mellomakselen og sette et rør eller bolt igjennom krysset, så vatrer du røret eller om det er kryss i begge ender så går det med 2 lange rør som da skal være helt paralele, kapp så av det du skal, så setter du krysset tilbake og vatrer eller sikter mellom rørene igjen og sveiser. Jeg gjorde det på båten min og det ble veldig bra, ikke ubalanse i det hele tatt. Mulig jeg var heldig.

Vi gjorde det på en aksel til en ProV båt også, eieren der var ikke fornøyd med det ekspertisen i Oslo hadde gjort, kompisen min dreide den av og sveiset opp på nytt, og eieren av båten var kjempefornøyd, Den akselen ble brukt på en båt med over 1000hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider