Gå til innhold

Hvordan kobler man egentlig baklyktene sånn at alle tre lysene nede lyser samtidig??

Ranger emnet

killerFly

Anbefalte innlegg

Sett i ei vanlig 5w-pære i stedet for den 25w-tåkelyspæra der, og slå på tåkelys bak.. Da lyser det fint :)

Noen som snakker om å lodde og greier... :S vet jeg ingenting om, slik jeg har gjort det funker utmerket.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i ei vanlig 5w-pære i stedet for den 25w-tåkelyspæra der, og slå på tåkelys bak.. Da lyser det fint :)

Noen som snakker om å lodde og greier... :S vet jeg ingenting om, slik jeg har gjort det funker utmerket.

Ja, dette er desidert den beste metoden, da du kan i en eventuell kontroll spille dum og si: "åja, jeg visste ikke det skulle være 21w i de lysene der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5w pære og kjører med tåkelys-bryteren på fungerer fint det, men dette fungerer ikke når man har lysbryteren på enten park eller 0, noe som kan være litt irriterende om man kjører med spredere og parklys!

Så hvis noen husker hvilke ledninger som skal loddes hadde det vært fint! :)

KillerFly: trur at hvis du lodder på den brune så står de på hele tida! :P så det burde nok unngås! ;)

Edit: egentlig så er det bare å gå ut og herje litt med multimeter så burde man lett finne ut hvilke ledninger som skal loddes sammen da...

men om noen har sikre info så vær så snill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5w pære og kjører med tåkelys-bryteren på fungerer fint det, men dette fungerer ikke når man har lysbryteren på enten park eller 0, noe som kan være litt irriterende om man kjører med spredere og parklys!

Så hvis noen husker hvilke ledninger som skal loddes hadde det vært fint! :)

KillerFly: trur at hvis du lodder på den brune så står de på hele tida! :P så det burde nok unngås! ;)

Edit: egentlig så er det bare å gå ut og herje litt med multimeter så burde man lett finne ut hvilke ledninger som skal loddes sammen da...

men om noen har sikre info så vær så snill! :)

Det er dette som er litt spesielt..

Hos meg, lyser alle tre hele tiden.. Og jeg har ikke gjort noe med el-nettet eller no.. Sikkert fordi jeg har så gammel modell, tenker jeg. Så jeg er strålende fornøyd ;)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er da tåkelysene dine hvis du mener alle tre lyser sånn originalt?

Har aldri jeg hørt om...

Han har jo tåkelysa på, bare at de ikke slukker når han switcher over til park

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Sett i 5w-pære, lodd ei ledning fra + på sokkelen til den midterste og lodd den på + på sokkelen til den ytterste (trengs kun på den ene siden). Så har du lys i alle lysene hele tiden. Og dette er fullstendig lovlig, tåkebaklys er ikke påbudt...

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider