zoom Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hei, lurer på litt angående et motorbytte. Bilen er en 96-mod, den orginale motoren er en 1.0 som er moden for skifting. Hva må til for å få en 1.4 8v (apq?) inn i bilen? Hvilke deler må byttes? Girkasse/ledningsnett? Mer? Hvordan ser jeg om en motor har startsperre? Hvordan er det å bytte en forgassermotor med en injection? Noen tips/tricks eller nyttige ting å huske? Noen som vet om en motor? 1.0 eller 1.4? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Tror du kan bruke samme girkasse på denne, det er iallefall samme blokk på 1.0 og 1.4 motorene. Tror også du kan beholde ledningsnettet, men ECU må nok byttes. Men det er hva jeg tror, da... Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Takker, men må vel være noen som har svar på resten og? Eller har alle polo-folka gått i hi for vinteren? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Er det start sperre? Hvis det er det trenger du komplett motor med ledningsnett, instrumenter og nøkler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Er det start sperre? Hvis det er det trenger du komplett motor med ledningsnett, instrumenter og nøkler Ok, har mulig en donormotor fra 98 (motorkode APQ), vet ikke om den har startsperre jeg? Vil det ikke starte uten samme instrumenter ++? Har forresten funnet ut en del, lurer fortsatt på det med radiatoren, og ellers nyttige triks når man bytter motor.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Er det startsperre må nøkler, instrumenter og hjerne match. Vil ikke starte om en av disse ikke matcher Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Edit: Sorry, tok feil, monopoint injection faktisk.. Ser ut som startsperra ikke nødvendigvis er koblet mot ECU, men mot en "leser" som er en sort plastikkring rundt den man stikker nøkkelen i (teknisk språk sent på kvelden funker bare ikke alacocaina ) Hentet bil idag, henter motor i morra :D Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Motoren er nå halvveis inne (ikke helt tilkoblet), og lurer på et par småting: Fant en ledning som kom ut fra torpedoveggen ved der sjåføren sitter, som satt på baksiden av "forgasseren" på 1.0-motoren.. Finner ikke noen plass å sette denne på 1.4-litern.. Ledningen er hvit/rosa og har en firkanta plastikktilkobling med en liten metallplate inni. Noen som vet hvor den skal? Lurer også på litt om hvordan man på best mulig måte kobler på ny ECU, den ble nemlig revet ut av donorbilen :) Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Lurer også på litt om hvordan man på best mulig måte kobler på ny ECU, den ble nemlig revet ut av donorbilen :) Dust :fatality: det skal være en ganske stor "kontakt" på ECU. hvis du bare har en plast-boks med masse ledninger til, så kanskje den må åpnes? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Dust :fatality: det skal være en ganske stor "kontakt" på ECU. hvis du bare har en plast-boks med masse ledninger til, så kanskje den må åpnes? STFU! :ass: Var litt lettere når man sto inne på verksted enn da vi sto ute i kulda.. Var ganske så lett ja.. Nå er'n inne og ferdig koblet til, men kan se ut som jeg har litt "electrical gremlins". Med 1.4-hjernen så ligger turtellern og vipper på 500rpm og det tikker infernalsk av et relé eller noe sånt.. Med 1.0-hjernen er turtellern normal og ingen tikkelyd. Motoren går rundt med begge hjernene, men starter ikke :( Noen tips? Startsperre? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.